Sabtu, 21 Mei 2011

Jenis-jenis Pengorbanan Suami Yang Selalu Isteri Tak Sedar..


Pada akhir zaman yang serba canggih dan moden ini, ramai isteri2 telah lupa pengorbanan yang dilakukan oleh si suami. Mari kita lihat antara apa yang insan bernama suami korbankan untuk wanita yang bergelar isteri..

1. KAIN, kain lebih banyak ukurannya untuk buat baju kurung isteri daripada seluar suami. Suami sanggup beli kain yang banyak untuk isteri.

2. MESIN basuh/mesin parut kelapa/mesin jahit/blender/ oven/dan macam2 lagi mesin kat rumah, semuanya suami lebih rela tak pakai, semuanya ikhlas bagi isteri guna.

3. SABUN, BERUS, PENYAPU, sekarang ni anda semua tahu harga barang semuanya naik. Tetapi si suami sanggup beli setiap bulan untuk isterinya sedangkan suami tak pernah gunakannya.

4. TUALA, suami cuma pakai sehelai saja tuala sedangkan setiap bulan isteri bertukar-tukar tuala..

5. BAJU, suami cuma pakai sehelai saja baju dalam satu masa, tapi isteri pakai dua baju dalam satu masa (baju dalam).. ngeeee...

6. BARANG KEMAS, suami tak pun pakai rantai emas, subang emas, gelang emas. Tapi beli jugak untuk isteri. [ hehhehe]

7. ALAT SOLEK, suami rela tak pakai gincu, maskara, eye shadow dan bagai2 lagi alat solek tapi SANGGUP beli untuk isteri. Ini yang paling tak boleh blah ni... membazir... tapi belikan jugak...[ hehehe]

8. KASUT, suami lebih rela pakai kasut yang tumitnya rendah, demi isteri dia sanggup beli yang bertumit tinggi.

9. REHAT, 90 hari isteri di beri rehat selepas melahirkan anak sedangkan suami mungkin akan diberhentikan kerja kalau rehat sebegitu lama.

10. AMBULANS, setiap kali nak melahirkan anak, isteri dapat merasa naik ambulans sedangkan suami, Cuma ikut dari belakang dengan kereta sendiri.

11. TIDUR LUAR, kadang-kala bila ada perselisihan faham, suami berkorban tidur di ruang tamu, sedangkan isteri syok jer.. tidur dalam bilik.

sumber: klik sini


** mode tersenyum2..

32 ulasan:

Faaein Talip Roy berkata...

salam..

wah.. SR.. mesti senyum je kan dengan entri ni.. ada maksud tersirat ni.. hahaha..

**::CIKNUURUL::** berkata...

hehehehehhehe,..ini bkn pengorbanan btol2 ni,ini bikin sy nk gelakk je,.hehe,.comel,.tp mmg la kn,si suami mane la snggup nk pkai maskara gncu bagai,.haisshh,.


ehem!,.bile ckgu nk bg sy kad wangi ni?,.cepat2 la,..xsbr nk tgk CIKGI,.heeee..=),.jgn mrh,grau2,.huhu

Sue's berkata...

he he he... jangan bila si suami dah sedia kan segalanya...diungkitnya pulak satu ari nanti..

Fatimah Zahra' berkata...

tu semua nafkah laa kiranya. takkanlah nak berkira mesin basuh, blender semua, suami jugak yang makan, kan?

kaAka berkata...

hahahah..gelak jer duk bca entry nh...kalu suami xbeli pnyapu,sabun,sympu n sgala bgai 2..die gak yg duk complain umah ktr,istri bau busuk la...so mcm mn???

halila Ibrahim berkata...

ni bukan pengorbanan dah memang keperluan... hehehehe..

Rozuan Ismail berkata...

wah!mesti suami SR senyum nih.dapat isteri memahami =)

mamai berkata...

lebih senang nampak keburukan dari kebaikan

Edy Fee berkata...

wow2..jom cari is3 mithali

CintaZulaikha berkata...

mmg love abeslah klu suami2 mmg cam gitu..cam suami akak..kebanyakkannya mmg ada tertulis di ats..syukurrrr..

nohoho =) berkata...

huhu...tak de pengalaman...tak kawin lagi...

VIDEO HAMSTER

Tanpa Nama berkata...

love you..

khunsuriyatit berkata...

laki kiter dah lama x beli barang emas utk kiter...huhuhuhu

a.samad jaafar berkata...

asyik bini jeeee ngandung..bagi la can kat laki plk !!! kuikuikui..

Azree berkata...

Jangan selepas ni keluar pula entry lain untuk pengorbanan isteri yang selalu suami tidak sedar..

;)

Norsha berkata...

suami jgn berkira dgn isteri, dlm setiap pendapatan suami ada hak isteri yg perlu ditunaikan...

Syafiq Rosli berkata...

hehe..walaupun kadang2 bnda ni nmpk simple tapi penuh bermakna kan..:)

Norfidayu berkata...

itu ye pengorbanan suami.. tapi masih lagi si isteri kadang2 tak nmpak kan..

maiyah berkata...

assalam..

hehe.. mmg besar pngorbanan tu ;)

Puan Nurul berkata...

hahaha..lawak..lawak..

LIPISLADY berkata...

Sallam,

Alahai begitu besar sekali pengorbanan, apa plak pengorbanan isteri.

Kunang-Kunang berkata...

Alamak berkiranya.

ahmad berkata...

ada juga barang pekakas rumah semua isteri yang beli,laki tu goyang kaki je^"^

cantekk berkata...

ceh,,pgorbanan la sgt ;)

cik sakdi berkata...

salam SR, kelaka la bab tuala n baju tu.. ape plak suami xpakai sabun,, nak basuh baju dia yang berlambak tu ape? haha

Axie04 berkata...

huhu
sangat menyentuh jiwa

ladyzamea berkata...

hahaha...
begitu dasat pengorbanan sang suami itu yer..sampai meremang bulu ketiak akak ni...
pas ni nak pelok cium suamilah.pasal tak beli lipstik utk diri sndiri..
ngengenge....

izah berkata...

Aik..semua nak kira ker mana aci cam tuh...kelakar pun ada...sampai wife naik ambulans pun awak teringin, tak bertempat punya kemahuan...beranak teringin tak???hehehe....

chinta... berkata...

hanya senyuman yang mampu chinta ukir..hehheh..byaknye pengorbanan seorang suami kan..

secangkir madu merah berkata...

wah info yg bernas... apa kata buat entry tentang pengorbanan isteri yang selalu suami tak sedar pulak ya... ini permintaan ni..

MulutPayau berkata...

aduhai.....itukah yg dinamakan pengorbanan?????????? no 1-9 tu dah t/jwab suami..apo nak dikato.....terpaksa..

Encik Amman berkata...

haha..entri perli memerli.. i like. haha

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy