Khamis, 5 Mei 2011

Jom tengok Sepasang Ular Sawa Hisap Sebungkus Rokok Sehari...[ pelik tapi benar ]


BANGKALAN - Sepasang ular sawa yang ditemukan oleh Solihin (19), warga Dusun/Desa Beringin, Madura, memiliki kebiasaan aneh.

Ular yang ditemukan di Tempat Pemakaman Umum (TPU) setempat tersebut, tidak mahu makan dan minum apapun, kecuali menghisap rokok. Lebih aneh lagi, ular yang mempunyai panjang sekitar 3,5 meter tersebut, tidak mahu rokok sembarangan.

Adapun rokok yang disuka yakni jenis U Mild. Tiap hari, ular tersebut boleh menghabiskan sampai satu bungkus rokok, tanpa mahu makan daging lembu atau ayam seperti ular yang lain.

Kejadian unik tersebut mengundang warga sekitar untuk mengetahui secara langsung. Bahkan, ada beberapa warga yang maHu menonton, ada yang rela membelikan satu bungkus rokok kesukaan sepasang ular sawa tersebut.

Menurut Solihin, dua ular sawa tersebut ditemukan secara terpisah. Untuk yang jenis jantan, ditemukan di dekat Gua Betoh Tarbin, Desa Baengas, Kecamatan Labang, saat dirinya sedang berjoggingdi siang hari. Ketika hendak ditangkap, ular tersebut sempat masuk ke dalam mulut gua.

Untuk ular piton jenis betina, ditemukan tidak jauh dari lokasi penemuan pertama, tepatnya di sebuah TPU setempat. Usai ditangkap, kedua ular tersebut langsung dibawa ke rumahnya.

“Anehnya, ketika sampai di rumah, keduanya tidak mahu makan. Meski diberi daging lembu dan ayam, tetap diam. Nah, ketika saya sedang merokok, keduanya malah menatap saya dan seakan-akan meminta,” ujarnya.

Solihin menjulurkan rokok yang sudah disedutnya ke mulut ular tersebut. Betapa terkejutnya, dia melihat sepasang ular tersebut menyedut habis sebatang rokok yang diberikan. Kebiasaan tersebut, terjadi sampai sekarang, bahkan dalam sehari boleh menghabiskan satu bungkus rokok.

Yang lebih menghairankan Solihin. Sepasang ular tersebut, hanya mahu rokok yang dihisap oleh dirinya yakni U Mild. Ketika dia memberi rokok yang lain, oleh ular tersebut memuntahkannya. Sampai sekarang ini, kedua ular tersebut menghisap rokok yang sama dengan pemiliknya.

“Kalau tidak merokok, ular tersebut malah terlihat tidak betah dan hendak mahu keluar kandang,” ungkap Solihin.

Dia berjanji, terus memelihara ular yang mempunyai keunikan merokok tersebut. Meski sudah banyak yang ingin membeli, dengan harga yang lumayan, dia tetap tidak mau menjual sepasang ular kebanggaannya. Apalagi, niatnya untuk memelihara juga didukung oleh keluarga.

“Berapapun harga yang akan ditawar, tetap tidak akan meluluhkan hati saya untuk menjualnya. Saya tetap ingin merawat dan membesarkan ular ini,” terangnya.

Sementara itu, salah satu sesepuh warga setempat, Mahmud, menyatakan, selain mempunyai kebiasaan unik yang sudak merokok. Ternyata, juga banyak keistimewaan lain yang dimiliki oleh ular tersebut. salah satunya, alat kelamin ular yang jantan menonjol keluar, tidak seperti ular lainnya. “Selain itu, kedua ular tersebut juga mempunyai sisik yang tebal dan berbentuk karang,” ucapnya.


sumber: klik sini


p/s:....sibuk hari ini terkejar2..mesyuarat KSSR hari ni.......... jaga rumah kita baik2..




33 ulasan:

amalina ulya dot pink berkata...

hahahaha =)
pelik pelik skrng ni . adess ...

RedNema (-_-") berkata...

makhluk apakah yang boleh berupa binatang berbisa dan tabiat makan nya adalah asap dan tulang?

wallahualam.

cik sakdi berkata...

mahal nak bela ular ni. haha

ikatankasihku berkata...

macam2 hal dlm dunia ni

aza berkata...

isk2...
mcam2 laa..
:)

maira berkata...

sungguh pelik... aneh, hairan bin ajaib... dah lari dari fitrah ular nie huhu

Kakzakie berkata...

Seharusnya usah diikutkan kerana rasanya ia bukan ular biasa. Syaitan dan jin ada di mana-mana....

ibuintan berkata...

macam-macam hal

Rin_Aff berkata...

cepat kena sakit jantung ular ni nnti...hehe..peilk tapi benar...

nurkass berkata...

subhanallah..
tak berani nak tgk..terbayang2 ular yang masuk rumah ari tu..eiiiii

ladyzamea berkata...

ni manusia yg kena sumpah jd ular kot..

mesti dulu2 dia suka sgat isap rokok.
bila dah tukar jd ulo pun masih nak merokok jugak...

pas ni suruh dia pergi kedai beli rokok sndiri..huhu

Ayie berkata...

Tu menandakan rokok menyebabkan ketagihan yang teruk.. sila la jangan merokok.. hahahaa

rNesZaiNe berkata...

Anehnya ~ . Memilih jgk ular tuh . Uhhu .

G3-lina berkata...

ular tu nampak mcm tersenyum.. haha~

Tanpa Nama berkata...

hujan malam ini seakan membawa rinduku padamu..


love you..

Bigdaddyz berkata...

binatang pun perlukan ketenangan atau mungkin bosan untuk hidup lama lagi....

Sekamar Rindu berkata...

Bigdaddyz,

mungkin laaa tuu..:)

Sekamar Rindu berkata...

Tanpa Nama,

hujan malam yg penuh rindu di kalbu..

Sekamar Rindu berkata...

G3-lina,

senyum...hehe..pening laaa tu...:)

Sekamar Rindu berkata...

rNesZaiNe,

kejadian aneh yg benar...:)

Sekamar Rindu berkata...

Ayie,

aah...ular pun ketagih..:)

Sekamar Rindu berkata...

ladyzamea,

hahahhaa./....mungkin laaaa kott

Sekamar Rindu berkata...

nurkass,

ular masuk rumah...bahaya tuuu

Sekamar Rindu berkata...

Rin_Aff,

tu laaaa tu....mungkin laaaa ..

Sekamar Rindu berkata...

ibuintan ,

memag mcm2 hal la pulak..:))

Sekamar Rindu berkata...

Kakzakie,

mumgkin juga...eee..takut nyaa.

Sekamar Rindu berkata...

maira,

memang aneh...sangat menakutkan...

Sekamar Rindu berkata...

aza,

pelik tapi benar..

Sekamar Rindu berkata...

ikatankasihku,

dunia yg penuh misteri dan pelik..

Sekamar Rindu berkata...

cik sakdi,

lari bajet..hehehe

Sekamar Rindu berkata...

RedNema (-_-"),

mungkin bukan yg biasa...mana tahukan..

Sekamar Rindu berkata...

amalina ulya dot pink,

memang pelik..

**::CIKNUURUL::** berkata...

hehe,aneh.=))

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy