Selasa, 3 Mei 2011

kunikmati rintik-rintik rindu petang ini..



di teras waktu, kunikmati rintik-rintik rindu
kenangan berjatuhan menikam bungkam
mengalir ke parit-parit sepi, menetap ke hilir sunyi
masih ada yang menggenang, doa juga harapan



24 ulasan:

h4ni3 berkata...

hujan.. sejuk.. nyaman.. zzzz ;)

genkconer berkata...

bila sejuk menyapa,
mengantuk pun tiba,
letak bantal atas kepala,
dan terus terlena...

jom join contest genkcorner

http://genkcorner.blogspot.com/2011/05/contest-best-candid-picture.html

hani@debumelukut berkata...

Rindu pecah berselerakan di waktu kau hempaskan cinta itu.
Aku tidak mau lagi mengutip sisa kenangan,
Di waktu kau ucapkan selamat tinggal,
Aku menjadi debu yang melekat di telapak kaki mu...
Biarkan saja rindu itu pecah bertaburan.
Berterbangan.
Tanpa rindu,
aku temui harga diri yang hilang.

Nukilan Debumelukut.

SiS NaD berkata...

SaLaM...

Waa!!!~ SaYa SuKa SaNGaT2 NuKiLan KoRaNG SeMua... KReaTiF!~ (^_____^)V

ladyzamea berkata...

amboi2...
semua org dok menyambung baris2 puisi nampak...

hebat!!!

zana berkata...

orang yang pandai berfalsafah nie orang yang berilmu... =)


saya?? saya tau main hujan jer.. hehe

shameel Iskandar berkata...

Andainya kenangan itu merobek hati.
Usahlah dibiarkan ia berbaki.
Lontarkan sahaja ke langit tinggi.

suarasepi berkata...

bila dah berumahtangga...hujan adakah rahmat...ehehehh

CintaZulaikha berkata...

suka tol baca madah2 cik SR..

saya sdri tak pandai nak nulis gaya gini...huhu~~

**::CIKNUURUL::** berkata...

hujan di sini,
tiada rindu di hati,
semuanya dh berlalu pergi,
aku hepi,.
muehehehe,..

Farah Nordin berkata...

:) Keindahan tajuk, best ayat ni.

Tanpa Nama berkata...

rintik yang merindu antara dedauan kasih kita..menjadi tanda bahawa hati kita gelora tiada taranya...

rindumu selalu..walau dalam diamku..

Sekamar Rindu berkata...

Tanpa Nama,


terima kasih tanpa nama...:))

Sekamar Rindu berkata...

**::CIKNUURUL,

deraian hujan sangat lenakan tido...best lebih2 lagi selepas penat balik mesyuarat...hehe

Sekamar Rindu berkata...

Farah Nordin,


tajuk yang biasa2 saja..:)

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

saya pun tulis yg biasa2 saja kak..:)

Sekamar Rindu berkata...

suarasepi,

hujan adalah rahmat...kepada kita semua..

Sekamar Rindu berkata...

shameel Iskandar.


"Andainya kenangan itu merobek hati.
Usahlah dibiarkan ia berbaki.
Lontarkan sahaja ke langit tinggi."


indahnya kata awak..saya suka..:)

Sekamar Rindu berkata...

zana,

jangan main hujan selalu...nanti demam..:))

Sekamar Rindu berkata...

ladyzamea,

puisi perlu jiwa..untuk mendramakannya...mendramakan rasa dan cinta..

Sekamar Rindu berkata...

SiS NaD,

terima kasih..:))

Sekamar Rindu berkata...

hani@debumelukut,

kak...sangat suka kata2 kak..

"Rindu pecah berselerakan di waktu kau hempaskan cinta itu.
Aku tidak mau lagi mengutip sisa kenangan,
Di waktu kau ucapkan selamat tinggal,
Aku menjadi debu yang melekat di telapak kaki mu...
Biarkan saja rindu itu pecah bertaburan.
Berterbangan.
Tanpa rindu,
aku temui harga diri yang hilang."

Sekamar Rindu berkata...

genkconer,

sejuk menyapa...lena lah tido..

hehe

Sekamar Rindu berkata...

h4ni3,

memang nyaman sekali..:))

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy