Ahad, 1 Mei 2011

pagi nikah...petang dah bercerai...

Apa jadinya kalau pasangan yang baru menikah di pagi hari, tiba-tiba memutuskan bercerai pada petang harinya. Itulah kenyataan yang terjadi di Hanover, Jerman.

Seperti ditulis Reuters, pengantin lelaki sudah berusia 50 tahun, sedangkan mempelai wanita berumur 34 tahun. Keputusan cerai itu datang dari keduanya pada hari yang sama ketika pernikahan berlangsung.

Pernikahan yang diadakan pada 26 Jun lalu itu awalnya berjalan indah. Tetapi, menjelang siang terjadi keributan entah apa penyebabnya.

Keributan pertama pasangan yang sudah rasmi suami-isteri itu berpanjangan. Tiba-tiba, si mempelai lelaki yang disebutkan memulai keributan itu ingin memotong rambut sang isteri. Tidak hanya itu, lelaki itu bahkan mengunakan pisau dapur untuk memotong rambut isterinya.

"Dia (suami) akhirnya memutuskan tidak ingin melihat lagi isternyai dan membatalkan pernikahannya. Begitu juga dengan si isteri yang menginginkan hal sama," kata juru cakap polis di bahagian utara Hanover.

Akhirnya, polis berhasil mempertemukan keduanya pada petang hari melalui telefon untuk berdamai. Tetapi apa yang terjadi. Keduanya malah saling berteriak dan melanjutkan pertengkarannya.

Akhirnya sang pengantin lelaki menjalani malam pertamanya sebagai pengantin baru di tempat penampungan orang tua.


sumber: borak kosong




37 ulasan:

tyka chou berkata...

mcm mainan aje perkhawinan ni dorg wat

haslinda berkata...

ish3x...suke2 je nak men kawen and cerai gitu je...apa nk jadi...

Faaein Talip Roy berkata...

As-salam SR..

ish.. takutnya.. silap2 boleh jadi kes bunuh kalau tersalah cara..

ngeri betul.. mohon dijauhkan..

GaRy™ berkata...

hehe...kes macam ne pun boleh jadi ke? sblm kawen tu knal la ati budi masing2, baru la damai rumahtangga...

s.y.a.r.q berkata...

macam-macam betol. Jodoh dyeorang pendek. kalau buat kenduri besar2an lagi membazir.

Gen2Merah berkata...

hehehehehe... macam2 gelagat omputih ni kan...

SiS NaD berkata...

SalaM...

WaH!~ MacaM Tu PuN aDa ea... SBaB RaMBuT Je... haiSH!~ NTaH aPa2 La... (-_-")

Fiya Ahmad berkata...

ish3.. mcm2 hal eyh..

hani@debumelukut berkata...

dah jodoh mereka pendek...

umUMRA berkata...

hurmmm...ni la wat sesuatu keputusan mengikut hawa nafsu

deAnza-wAnda berkata...

haishhh... ader gak gitu eh... selisih jer...

dya mohamad berkata...

ya allah.apa nak jadi dgn dunia perkahwinan skang ni kan.nsb bek ni bukan umat islam.kalo umat islam wat camni jugak.alangkah sedihnye masjid yg dibina,senang2 diruntuhkan..

dya mohamad berkata...

ya allah.apa nak jadi dgn dunia perkahwinan skang ni kan.nsb bek ni bukan umat islam.kalo umat islam wat camni jugak.alangkah sedihnye masjid yg dibina,senang2 diruntuhkan..

DrNurhuda berkata...

folow kamu :)

Anitafasha berkata...

La.. Duduk dekat rumah orang tua akhirnye..

emmy'z berkata...

wow.kisah yang macam niyy pun ada? dasyat betul lah. :)

waRDah a.k.a QiQi berkata...

na'udzubillahi min zalik..

alhamdulillah dilahirkan sbg umat Islam, tempat bergantung, segalanya terserah pada Yang Esa.. :))

Khairil berkata...

aduh..macam-macam ragam manusia ni yer...

Sekamar Rindu berkata...

Khairil,

terima kasih...singgah komen sini...en.khairil

Sekamar Rindu berkata...

waRDah a.k.a QiQi,

semua atas kehendakNya..

Sekamar Rindu berkata...

emmy'z,

ada...

Sekamar Rindu berkata...

Anitafasha,

akhirnya..

Sekamar Rindu berkata...

DrNurhuda,

terima kasih Dr..

Sekamar Rindu berkata...

dya mohamad,

dalam beberapa jam, saja kwin dah bercerai....ish

Sekamar Rindu berkata...

deAnza-wAnda,

sangat sadis juga berita ni kan..

Sekamar Rindu berkata...

umUMRA,

betul....:))

Sekamar Rindu berkata...

hani@debumelukut,

betul tu...jodohkan rahsia tuhan ..mungkin ada hikmah disebaliknya..

Sekamar Rindu berkata...

Fiya Ahmad,

tu la tu..mcm2 hal..

Sekamar Rindu berkata...

SiS NaD,

entah apa2 laaa..

Sekamar Rindu berkata...

Gen2Merah,

gelagat yg memberi sedikit iktibar buat semua..

Sekamar Rindu berkata...

s.y.a.r.q ,

jodoh diaorang memang setakat tu..

Sekamar Rindu berkata...

GaRy™,

sepatutnya mcm tu laa

Sekamar Rindu berkata...

Faaein Talip Roy,

wasalamualaikum...


betul tu...saya pun berpendapat mcm tu..tak kena gaya buruk padahnya..

Sekamar Rindu berkata...

haslinda,

perkahwiann pada mereka ibarat mainan..

Sekamar Rindu berkata...

tyka chou,

memang rasa mcm maninan..tapi kita tak tahu hal yg berlaku yang sebetulnya..

storyfromme berkata...

umur da lanjut tapi perangai masih macam budak2.

Sekamar Rindu berkata...

storyfromme,

berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy