Jumaat, 10 Jun 2011

4 Orang kanak-kanak yang berkerjaya dan terhebat di dunia..


Elaina Smith : Penyampai radio di Usia 7 tahun


Dalam usianya yang 7 tahun, Elaina telah menjadi penyampai radio dengan pendengar yang jumlahnya melebihi umurnya. Elaina banyak memberikan solusi tentang percintaan kepada para pendengarnya. Bagaimana caranya memutuskan dan bagaimana caranya untuk membina hubungan yang harmonis dengan pasangan.


Cleopatra Stratan : Penyanyi berusia 3 tahun dengan gaji 1000 Frank untuk satu lagu


Lahir Pada 6 Oktober 2002 di Chisinau. Dia telah mencatat sejarah di industri musik sebagai seorang penyanyi dengan albumnya tahun 2006 La vĂ¢rsta de trei ani, pada usia 3 tahun. Dia mencatat rekod sebagai seorang artis cilik yang tampil di atas pentas dengan ribuan penonton. Dia juga menerima penghargaan MTV Award dalam artis termuda yang telah mencatat #1 Hit.



Akrit Jaswal : Dokter bedah usia 7 tahun

Jolokan "anak terpandai di dunia" telah melekat pada Akrit Jaswal, seorang kanak-kanak dari India. Ia mengejutkan dunia ketika pada umur 7 tahun melakukan pembedahan pada seorang gadis di tempatnya.

Gadis itu menderita luka bakar di tangannya hingga tangannya tidak dapat dibuka, dan Jaswal pun melakukan pembedahan hingga jemari gadis itu terbuka seperti sedia kala. Saat ini ia tercatat sebagai doktor paling muda di dunia. Ia diterima masuk ke universiti pada usia 11 tahun.





Aelita Andre : Pelukis di usia 2 tahun


Anak kelahiran Australia ini baru berumur dua tahun sudah menunjukkan kualitinya sebagai kanak-kanak yang pintar, ia memiliki sebuah galeri pertunjukkan untuk karya-karya abstraknya. Pada mulanya Mark Jamieson, direktor dari Brunswick Street Gallery di Melbourne's Fitzroy tertarik melihat sebuah foto lukisan dari Aelita Andre, dan dia menginginkannya bergabung dalam kumpulannya kerana bakat lukisannya itu. Ketika undangan telah dibuat, ia baru menyedari bahawa Aelita adalah kanak-kanak yang masih berumur 22 bulan. Namun ia tetap meneruskan pertunjukannya itu.


p/s.....anak melayu ada tak mcm ni..?


16 ulasan:

dLa berkata...

Wahh, kagum dgn mereka!

~ raihazi ~ berkata...

hebat anak2 zaman sekarang ~

Rozuan Ismail berkata...

serius kagum ngan diorg.kecik2 dah pandai berdikari dan pandai.memang anugerah tuhan untuk mereka.

cik arija berkata...

biar betik ni??cam xcaye je,huhu

fath aqilah berkata...

impressive!!

Hajar Salim berkata...

kenapa pulak anak melayu takde? ADI PUTRA? tahu pasal dia?

nohoho =) berkata...

budak2 sekarang dah cpt belajar
HATI-HATI DENGAN SCAMMERS
FOLLOWER KE-100
DOWNLOAD GARY NEVILLE TESTIMONIAL MATCH
TEMURAMAH BERSAMA PENGASAS BLOG
PREMIER LEAGUE TEAM OF THE DECADE

Lyana@Mely berkata...

waaaa advance btol anak2 zaman sekarang ni...

syamin amira berkata...

yg doctor bedah tu yg paling tak ley caye..anyway, SYABAS :) Haha.

hani@debumelukut berkata...

bakat anak melayu belum tercungkil..

Ayie berkata...

hebak hebak belaka..

Lilyy berkata...

wowww!

Kakzakie berkata...

Kalau bangsa kita alangkah bagusnya...

wida berkata...

bestnya kalau waiz genius mcm mereka..insyaallah

cik Im berkata...

yeke hebat bdk2 zaman skrg? huhu~
same je la..setiap zaman mst ad yg hebat..
dlu zaman2 ibnu sina, imam shafie, pn hebat2 belaka.. masih kanak2 juga.

Faaein Talip Roy berkata...

wah.. hebatnya..

pasti ada je anak2 melayu, cuma tak diketengahkan aje..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy