Isnin, 6 Jun 2011

cepatnya masa berlalu....


betapa lajunya waktu berlalu, sedar tak sedar dah masuk minggu ke 2 cuti sekolah, banyak yg dilalui sejak cuti sekolah bermula 28hb Mei yang lalu hingga kini. Masih ada 6 hari lagi cuti untuk dihabiskan..akan digunakan sebaik-baiknya sekurang-kurangnya setiap hari blog saya ni akan saya updatekan...masa yg ada ni akan digunakan untuk ziarah blog2 sahabat yang tersangat lama tak singgah..lama tak menyapa di dunia maya yg maha luas ni..

sejujurnya minggu ni adalah minggu yg cukup mencabar pada saya..mcm2 berlaku...pelbagai perkara terukir, banyak yang pahit daripada manisnya...daripada kaki yang terseliuh, terpaksa jalan bertongkat yang menyusahkan untuk melakukan kerja, seminggu dalam cuti sekolah penuh dengan perkara-perkara yang menciut hati dan perasaan.

dalam saaat begini..perasaan rindu pada kampung halaman pun ada.. rindu mahu berjumpa dengan rakan-rakan yang telah lama terpisah...apa khabar kalian semua? daku mendoakan semoga kalian semua berada dalam rahmat Allah swt hendaknya...

dalam seminggu ni juga saya sering merenung hari...yang datang dan pergi..moga kegembiraan yang dahulu akan kembali...moga awan mendung kembali cerah, secerah pagi yang indah ini...

daku tahu, dalam seminggu ni..daku banyak buat silap pada seseorang...banyak betul melukakan hati seseorang....sebagai manusia memang kita tak sunyi daripada buat silap...tidak ada yang sempurna......



12 ulasan:

waRDah a.k.a QiQi berkata...

betul2... sekejap je masa berlalu...

Janji Allah tu pasti kan??

"Demi masa! Sesungguhnya, manusia itu dalam kerugian... Kecuali orang2 yang beriman dan beramal soleh,dan mereka yg berpesan2 kepada kebaikan dan mereka yg berpesan2 kepada kesabaran.."

(Al-Asr: 1-3)

kadang2 selalu je fikir, apa yg Wardah buat dgn nikmat masa yg Allah beri..

Ya Allah, thabbit qulubana 'ala dinikal mustaqim.. amiiin.. :)

nurkass berkata...

emmm..
sekejap je dah pertengahan tahun..
muhasabah diri dengan setiap perkara yang telah berlalu..allah..

CintaZulaikha berkata...

sy pon sgt sibuk skrg..banyak keja nak dibuat. ni pon berbelog secara tergesa2..hikhik..

apapon rindu jugak sama cik SR...semoga cpat sembuh~~

MULAN berkata...

betol sangat2... pejam celik, pejam celik dah masuk minggu ke 2 dah..

**::CIKNUURUL::** berkata...

salam,.

aah kn,kejap je mse dh brlalu,.rsenye bru lg stdy ngn kwn2,g klas sme2,.tup2 skang dh trpish ngn diorg,.huhu,.rse cm bnyk lg bnde xbuat tp umr smakin mngkat,.bnyk lg pahala prlu digenggam ni,.insyallah,smoga Allah tnaikn hjat kte dlm umr yg smakin pndek ni,amin,.

Liza @ Adzriel AB berkata...

hubby bz, tak sempat nk ke mana

Sekamar Rindu berkata...

Liza @ Adzriel AB,

nanti bila x bzz..leh ajak...:))

Sekamar Rindu berkata...

**::CIKNUURUL::**,

memang terasa betapa cepat masa berlalu....kini kini di pertengahan tahun 2011, tak terasa ..

Sekamar Rindu berkata...

MULAN,

hehee..betul...:)

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

semua sibuk...dengan pelbagai urusan masing.2

Sekamar Rindu berkata...

nurkass,

yaa..betapa lajunya masa bergulir..

Sekamar Rindu berkata...

waRDah a.k.a QiQi,


moga kita tidak berada dalam kerugian..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy