Isnin, 20 Jun 2011

[ gambar ] Lelaki Dirotan 100 kali kerana melakukan zina di UAE


Seorang pembantu rumah berasal dari Filipina dan kekasihnya, warga negara Bangladesh, menerima hukuman rotan 100 kali kerana di tangkap berhubungan seksual di luar nikah. Wanita itu juga akan dihantar keluar dari UAE. Pengadilan Syariah, Sharjah merotan wanita Filipina tersebut 100 kali dan dipulangkan ke negaranya. Sementara, pemuda Bangladesh yang menjadi kekasihnya dirotan dan dipenjara satu tahun dengan tuduhan memasuki tempat tinggal majikan kekasihnya tanpa izin.

Semua pekerja asing di UAE dan hampir di semua negara teluk harus mempunyai penaja jika ingin bekerja di sana. Dalam beberapa kes para majikan memegang pasport pekerja dan boleh menolak jika pekerjanya ingin pindah atau berganti pekerjaan. Dalam kes ini, majikan pekerja asal Filipina tersebut melihat kekasihnya meninggalkan rumah dan melaporkannya ke polii. Majikan wanita tidak memberikan izin kepada pemuda Bangladesh itu memasuki rumahnya. Keduanya mengaku telah berhubungan seksual.

Seperti diketahui di UAE diberlakukan hukum syariah yang ketat bagi pelaku perzinaan bila muslim akan dirotan, dan bila pelakunya bukan muslim akan dihukum kurungan penjara serta dihantar pulang bila pelakunya orang asing.




14 ulasan:

juju.johanizah berkata...

bagus.hukuman secara islam adalah jalan terbaik.

Cinderella berkata...

perghh mesti sakit tu...UAE tu ape??

Cinderella berkata...

salam,t sbb bgtaw jawapan..hehe

nurkass berkata...

kalaulah hukuman tu dijalankan disini sedikit sebanyak menyedarkan mereka yg sewaktu dengannya...

Atika Aula berkata...

hukum Allah itu yg terbaik..Dia Maha tahu apa yg terbaik untuk manusia :)

Nazzue berkata...

Ramai orang yang takut bila tengok disebabkan mereka selalu melakukan kesalahan yang serupa...

Lepak sambil bersantai di NazZue.com

Kunang-Kunang berkata...

Teringat dalam Akhbar hari ni tentang ayah dan anak bersekedudukan sehingga mendapat anak/adik? dan anak/cucu.

Tanpa Nama berkata...

cinderella..
UAE tu united Arab Emirates lah

~ raihazi ~ berkata...

mudah2an jadi pengajaran buat semua

~ raihazi ~ berkata...

mudah2an jadi pengajaran buat semua

Edy Fee berkata...

siyes ngeri

Edy Fee berkata...

siyes ngeri

LittleGurl berkata...

rase mcm kulit disiat-siat..ish..mitak dijauhkan dr segala kencah maksiat. amin.

**::CIKNUURUL::** berkata...

hukum Allah je penyelesaiannya,..


UAE tu United Arab Emirates,..mse bljr dlu,slalu sgt "singgah" sni,.hehe,.

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy