Isnin, 20 Jun 2011

Wanita ini terima cabaran berenang telanjang dengan ikan paus beluga dibawah suhu beku





TEMPO Interaktif, Seorang perempuan Russia, Natalia Avseenko, 36 tahun, menerima cabaran menyelam telanjang dalam air laut yang memiliki suhur di bawah kosong darjah celcius. Natalia merupakan seorang ahli selam yang diminta untuk menjinakkan dua ekor ikan duyung yang tidak suka didekati manusia, apalagi bila manusia itu menggunakan peralatan selam di tubuhnya.

Natalia diminta mendekati dua ekor duyung bernama Matrena dan Nilma yang berada di kawasan Murmanks Oblast di barat utara Russia, di tepi Laut Putih dekat Lingkaran Kutub Utara yang merupakan sebahagian dari Dophinarium Utrish, sebuah tempat pertunjukan paus dan lumba-lumba.

Sekitar kawasan itu ditutup agar paus dan lumba-lumba tidak keluar dan instruktur boleh menjinakkan mereka sebelum mereka dikirim ke dolphinarium di berbagai tempat di dunia. Kegiatan seperti itu sebenarnya banyak dikecam oleh para pecinta lingkungan kerana dianggap kejam.

Duyung memiliki bonggol di kepalanya yang berfungsi mendeteksi lokasi. Bonggol itu juga berguna untuk mengenali manusia yang lebih mudah mereka terima jika tak berpakaian alias bogel. Tentu saja, berenang di air dengan temperatur di bawah titik beku adalah sesuatu yang berisiko bagi manusia.

Rata-rata manusia memiliki kemampuan bertahan di bawah titik beku hanya lima minit. Namun, Natalia yang juga seorang ahli yoga mampu bertahan berada di dalam air selama 10 minit 40 saat. Ia menggunakan teknik meditasi untuk menahan nafas selama di dalam air.

Kedua duyung itu terlihat tersenyum saat menyambut Natalia. Duyung yang merupakan sejenis paus dikenal memiliki ekspresi wajah kerana memiliki struktur tulang yang fleksibel dibandingkan paus. Kedua dugong itu pun memberikan senyum yang lebar untuk Natalia
.




6 ulasan:

Ila berkata...

dugong tu mesti terfikir,pesal lah manusia ni tak nak pakai baju..ish ish sih...

waeda alias berkata...

haha. duyung tu kopom tersipu2 malu tengok owg bogel. heheh

Yutaka Mushimura berkata...

berani betul dia..tak takut sejuk kah????

aigooo

tips terbaru


Pemutihan Dokumentasi Di Atas Meja

Rumah Tangga Bekecai Nak Salahkan Sapa??

Si Anu Yang Baru

Ketahuilah Apa Punca Anak Derhaka

Petua Untuk Mengandung - Petua Untuk Masa Kini Dan Masa Depan

Penyakit Jantung Bolehkah Dicegah???

Tips 10 Petanda Dia Jodoh Kita

Hazieq Sanat berkata...

aku mandi kat air terjun yg sejuk 2 pown dah mengigil2... apa tah lagi lau mandi bawah paras beku... pergh!!! bogel plk tuh...

aida4eva berkata...

mesti duyung tu seronok sbb jumpa kawan dia jugak sbb tak berbaju..hihi

http://aida4eva.blogspot.com

misz sheyla berkata...

duyung ke???

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy