Sabtu, 30 Julai 2011

Bapa Gilis Anak [ sangat menyedihkan]



KOTA BHARU - Malang nasib seorang kanak-kanak perempuan berusia setahun sembilan bulan yang berhasrat mengikut ibu bapanya membeli kelengkapan hari raya tidak kesampaian apabila maut digilis kereta dipandu bapanya dalam kejadian di Kampung Tok Jawa, Bachok, pagi semalam.

Tambah menyedihkan, bapa kanak-kanak itu, Che Pauzi Mamat (gambar), 44, kehilangan anak tunggalnya, Nuramni Athirah adalah hasil perkahwinan keduanya bersama, Noraini Othman, 38.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi itu, Che Pauzi yang menghidupkan kereta Produa Alza di garaj rumahnya dikatakan tidak menyedari kehadiran Nuramni berhampiran kenderaan pelbagai guna (MPV) itu.

“Saya ingatkan dia berada dengan ibunya dalam rumah. Saya undurkan kereta dan mendengar bunyi seolah-olah melanggar sesuatu lalu turun melihat ke luar.

“Alangkah terkejutnya, apabila ternampak sekujur tubuh Nuramni ditindih tayar depan sebelah kiri kereta,” katanya.

Che Pauzi berkata, sebelum itu dia menghidupkan enjin kereta, sementara menunggu isterinya yang sedang bersiap untuk keluar membeli persiapan menjelang puasa, termasuk baju raya puteri tunggalnya itu.

“Saya tidak menyangka objek dilanggar itu adalah Nuramni. Dalam keadaan cemas saya berusaha mengubah kedudukan kereta bagi membolehkan anak saya diselamatkan,” katanya.

Menurutnya, sejurus pelanggaran itu, isterinya keluar dari rumah dan terkejut apabila mendapati mangsa dalam keadaan tidak bergerak.

“Tanpa berlengah, saya segera membawa anak ke klinik berhampiran, sementara dalam perjalanan saya cuba memberi bantuan pernafa-san, tetapi belum sempat sampai klinik anak sudah tidak bernyawa,” katanya.

Che Pauzi berkata, sebelum ini setiap kali hendak menaiki kenderaan, dia akan mendukung anaknya itu, tetapi semalam tidak seperti kebiasaannya kerana menganggap Nuramni berada bersama ibunya.

“Telatah Nuramni pada Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha tahun lalu masih segar dalam ingatan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner Lai Yong Heng mengesahkan menerima laporan dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.




3 ulasan:

Kakzakie berkata...

Ya Allah luluhnya hati ibu-bapa. Kakak pun melihat berita ini malam tadi. Sedih....

Azie Azman berkata...

dugaan Allah..
harap keluarga ni tabah dan redha..

KuNanGKuNanG berkata...

ya Allah..sedihnye baca berita ni..Dugaan Allah..mudah2han mereka sabar menghadapinye..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy