Khamis, 28 Julai 2011

[ kejam ] Suami Bunuh Isteri Dengan Tukul Depan Anak


TRIBUNNEWS.COM - Seorang suami bernama Graeme Penglase (47) dijatuhi hukuman 22 tahun penjara kerana dinyatakan bersalah membunuh isterinya menggunakan tukul di depan anak-anak mereka. Demikian dilaporkan Sydney Morning Herald, Kamis (28/7/2011).

Joanne Penglase (39) mati dengan pukulan di kepala di depan dua anak mereka yang masih kecil pada bulan Juntahun lalu. Ia meninggal dalam pangkuan ayahnya.

Dalam perbicaraan di Mahkamah di Bendigo Supreme Court, Victoria, Australia, itu terungkap jika anak-anak mereka meminta agar ayah mereka berhenti memukuli kepala ibu mereka. Namun, si ayah mendorong anak-anaknya lalu terus memukuli kepala Joanne.

Pendakwa raya, Diana Karamicov mengatakan di depan hakim bahawa anak-anak itu berlari keluar dalam keadaan menangis lalu menghubungi saudara mara mereka.

Tak berapa lama kemudian, mereka tiba dan melihat anak mereka sudah berlumuran darah. "Saya menggenggam jemarinya dan lengannya dan mendengar lenguhannya," kata si ayah dalam kesaksian tertulis di depan mahkamah

Pasangan ini menikah selama 14 tahun namun mereka sempat berpisah di awal tahun 2005 kerana kekerasan dalam rumah tangga. Dalam perbicaraan diungkap jika Penglase yang memiliki catatan buruk penggunaan ubat-ubatan dan minuman keras minum selama 12 jam sebelum akhirnya menyerang isterinya.


p/s ..tak abis-abis kekejaman pada wanita...!

5 ulasan:

N A T A S Y A ツ berkata...

ya Allah, kejam nye lelaki tu !
kesian ibu nye.
anak anak dorang mesti trauma.

yanyan berkata...

ya Allah, apa nak jadi zaman sekarang ni. dengan suami sendiri pun dah takleh nak percaya :(

Nida Hamdan berkata...

Astaghfirullahalazim, manusia semakin kejam. :(

hazeleyed lady berkata...

Astaghfirullah...the world is full of sick people

umUMRA berkata...

MasyaAllah...ade juga org yg sggup buat mcm ni..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy