Sabtu, 30 Julai 2011

Sedar Rumah Yang Nak Dirompak tu Miskin, Pencuri Pula Sedekahkan Duit Pada Tuan Rumah


TRIBUNNEWS.COM - Sekumpulan pencuri memecah masuk ke rumah seorang isteri (janda) berusia 91 tahun. Namun, setelah mengetahui perempuan itu sungguh miskin maka pencuri itu meninggalkan wang sebanyak 500 roubles (Rp 153 ribu) agar ia boleh memenuhi keperluan hidupnya. Demikian dilaporkan Daily Mail, Sabtu (30/7/2011).

Sekumpulan pencuri itu masuk ke rumah veteran perang Rusia di wilayah Kirovsky dan hanya mendapatkan janda berusia tua dengan benda-benda yang berhamburan. Tak ada benda yang hilang dan sejumlah wang pun ditinggalkan.

"Seluruh kotak saya dibuka, jendela dihancurkan, dan semuanya bersepah. Tak ada yang hilang dan sepertinya mereka tahu saya sangat miskin dan tak mengambil apapun serta meninggalkan wang," kata Zinaida Makarova.

"wang ini akan membantu Anda," demikian tulis pesan itu. Polisi tempatan bernama Anatoly Gorbunov belum pernah melihat hal seperti ini. "Saya belum pernah melihat hal ini dalam jangkamasa waktu 40 tahun," katanya. Zinaida membingkai surat pencuri dan wangnya digunakan untuk membeli keperluan buat cicitnya.


p/s: pencuri yang baik hati..

6 ulasan:

si para para berkata...

pencuri yg baik hati...?

Sufy berkata...

wahh..amalan baik dihitung disitu..

Miss Izah Mohamed berkata...

xsemestinya org jht tu xde hati & perasaan.. kkdg2 ia lebih tulis dr org yg baik.. :)

cik sakdi berkata...

baiknye. siap bg duit ag tu. dia pon da tau rumah org tu buruk, yg gi pecah masuk watpe?huhu

amierah berkata...

sejahat-jahat pencuri ni nak mencuri pun, tergerak hari diorang nak tolong nenek tu..

Nur Aizureen Md Zahir berkata...

macam Robin Hood plak yeh..mencuri untuk menolong si miskin :)

tak sume org jahat betul2 jahat..
tak sume owg baek betul2 baek..
wallahualam..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy