Ahad, 31 Julai 2011

Tips Menghilangkan Rasa takut Menonton Cerita Hantu di rumah


Sesetengah orang langsung tak tidur malam sebab bila nak masuk tidur je mesti terbayangkan hantu tidur di sebelah dia. Hal ini terjadi kerana sejak usia kecil, merek sering tengok filem-filem dan drama hantu. (Eh, ini bukan fakta sebenar tau, mana ada orang tak tidur langsung.. hehe) Jadi, saya ingin berkongsi sedikit tips bagaimana mahu mengurangkan rasa takut bila tengok filem hantu lebih-lebih lagi tengok pada tengah malam, secara berseorangan dan dalam gelap gelita. Jom baca :

  1. Sebenarnya keseraman dalam filem hantu datangnya dari kesan/effect suara. Lepas ni, cuba tutup suara pada televisyen, mesti rasa takut bila tengok filem hantu itu akan hilang.
  2. Menonton filem hantu secara ramai-ramai ( ajak mak ayah, kakak dan seluruh ahli keluarga) akan menghilangkan rasa takut, malah akan menambahkan keseronokan.
  3. Lepas ni, sebelum tengok cerita hantu, cuba pasang banyak lampu, sambil tu dengar lagu mp3.. mesti dah tak takut lagi tengok cerita hantu.
  4. Kebanyakan wajah hantu memiliki wajah yang kelakar. Lepas nie masa muka hantu keluar je, korang gelaklah.. hehe
  5. Dan cara yang paling baik sekali, cuba pejam mata dan tengoklah cerita hantu.. mesti tak takut lagi.. hehe..

p.s....bulan2 pose ni mana ada hantu kan?..so tak yah dok takut2..


8 ulasan:

eton berkata...

haa.. btl3...

♥ cik_farah ♥ berkata...

hikhikhik..
kelaka je.. :)

::Mastura Zakaria:: berkata...

hahahaha..no 5 tu mmg selalu try..dan kalau boleh tak tengok langsung pun dah rasa aman..hahaha

Sizzling Suzai berkata...

hahaha..y plg TEPAT nyer y nombor 1 tuh coz sy mmg suke sgtla tgk cte antu kat umh..slalu xd org tman tgk sorg la TAKOT tp nk tgk jugak so....SY MUTE KAN SOUND nyer la kurg r takutl..hahha so beik xyah tgk la kn.. =D

echa takashimaya berkata...

suka tengok citer antuuuuuuu!hehe..best pas 2 takut bila kene tinggal sorang kt umah.haha

zie_ira berkata...

hehe,,ira selalu nye tengok crita hantu reramai dengan kekawan,,so tak jadi takot sangat laa,hee

cik sakdi berkata...

haha selalu tengok cter hantu melayu, kene gelak dengan kitorang coz makeup fail!! haha

cik tikah berkata...

still takut gak. hehe..

jom puasa! http://banyaktehkereta.blogspot.com/2011/07/jom-puasa.html

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy