Ahad, 14 Ogos 2011

CONTEST AKU BERPUISI : SELAMAT HARI RAYA



Puisi yang akan menjadi taruhan SR ialah..bertajuk: "SELAMAT HARI RAYA.." Contest ini dianjurkan oleh MOHAMADAZHAN BLOG dan saya telah ditag oleh sahabat saya blogger SYAIR SI PARA-PARA


SELAMAT HARI RAYA



maaf...
maaf..maaf...
maaf..maaf..maaf
maaf..maaf..maaf..maaf..maaf

maaf..maaf...maaf...maaf...maaaf....maaf...maaf
maaf..maaf...maaf..maaf

di mana-mana penuh dengan maaf
posman membawa maaf ke sana ke mari
wahhh..banyaknya maaf..

bila sahabat handai berjumpa.
maaf melompat dari bibir ke bibir
tangan bersalam mulut mengucapkan maaf.

seronok melihat maaf melompat-lompat
berlari-lari terbang belayar.
maaf.maaf di seluruh dunia bergema..

Tak lama lagi dah..
nak raya..!




saya nak tag 3 orang:



11 ulasan:

cikgu isza berkata...

pandai berpuisi..
simple tapi bermakna..
akak dah pencen..

simanis berkata...

Oh dear...!!! I flopped my BM during SPM...macamana nak berpuisi? Adeii... give me an idea, will you??

simanis berkata...

Aduhai...wajib eh??? hehehe

ada fb?

si para para berkata...

:)
maaf yang bergema..

simanis berkata...

Lucu...u are palying hide and seek with me...

cuba tgk puisi saya tajuk Bila Hati Kecewa made few weeks ago...kalau saya panjangkan sikit dan hantar, ok tak?

Nur Suhada berkata...

Gadis Puisi nak masuk boleh ?
Eheh.

Cam best jer ^_^

**::CIKNUURUL::** berkata...

seronoknye!,.ehe,.tp CN xde bakat sgt,.pndai melorekkn kata merapu terbang sana sini ade la,.haha,.

btw,gdluck ye,.:)

Adylia Qarissa berkata...

wah!! berpuisi yea..tens tag dkna...sori lambat terjah sini..kesibukan menunaikan tanggungjawab sebagai pelajar... :)

teringin nak join..ermmm :D

deqla manjew berkata...

terbaekkkkk...!!!

Edy Fee berkata...

macam ade 1 sajak indonesia yang gune perktaan sama jew...dia je yang phaam maksud sajak tu

Mohamadazhan.com berkata...

salam bro, syukran jazilan atas kesudian menyertai contest yang tak seberapa ni...puisi yang menarik, ringkas dan padat =)

hulur kemaafan sebelum mata terus dilelapkan-NYA...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy