Jumaat, 26 Ogos 2011

[ gambar ] Adakah ini dikatakan Kasih Sayang?



Kerana terlalu sayang mahu melindungi anak daripada mangsa penculikan, seorang ayah di China merantai anaknya yang masih berusia 2 tahun yang bernama Lao Lu di lampu merah pinggir jalan raya dengan menggunakan mangga agar anaknya tidak dibawa lari orang..



Tindakan rutin ini sering dilakukan oleh ayah budak ini terpaksa meninggalkan anaknya untuk bekerja menghantarkan barang keperluan kepada pelanggan.





selepas tamat melakukan kerja-kerja lelaki ini
akan mendapatkan anaknya dan mendukung dengan penuh rasa kasih dan sayang..



apakah itu kasih dan sayang?






10 ulasan:

Cik Bell berkata...

oo mak aii..tak sampai hati nak tinggalkan anak mcam tu..huhu..tp mgkin itu cara dia..lain org lain cara menunjukkan kasih syg.huhu

Cik Eliza berkata...

ade ke manusia macm tu?

terkejot !

kesian anak kecil itu, huhu

Sekamar Rindu berkata...

Cik Bell,

saya pun rasa mcm kejam pula..:)

Sekamar Rindu berkata...

Cik Eliza,

mungkin ada sebab2 yg tertentu..ayah dia membuat mcm tu..

muLan mia berkata...

anak dia di ajar untuk berdikari :).. mia ase, ayah dia pun tpkse kot.. smata2 na mcari duit.. untuk anknye, dia tpkse bkorban..

Sekamar Rindu berkata...

muLan mia,

mungkin juga...

Liza @ Adzriel AB berkata...

2 tahun? baya anak kak liza je.. tak sanggup le. sanggup dukung kat belakang sambil buat kerja.

CintaZulaikha berkata...

kesiannya..tp mmg pnh tgk la rg wat cenggitu, kat mesia plak tuh. melayu agi tuh, tp dy pakai tali yg sangkut kat tali pinggang budk tuh, dah cam puppy plak dy wat..sumer sb nak ngelak budk tu ilang sb nak beli belah..humm..

klu camtu, apa cer plak nak ckp..huhu

sara zainol berkata...

rasanye, jika dimalaysia pasti bdk comel tu akan hilang. xpon pihak polis bawak kebalai.. umm jika sara ialah ayah bdk comel tu, sara akan bwk je bdk comel tu ke tempat kerja.. asalkan sara xtinggalkan dia keseorangan.. kecian sgt.. :(

cx's berkata...

Ya allah. sgt comel anak kecil ni. sgt kesian jugak. bapanya maybe terpaksa kerna syg akan anaknya even cara itu tidak sepatutnya dibuat tapi siapa tahu kan keadaan sbnr seorang ayah disana :)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy