Khamis, 25 Ogos 2011

[ gambar ] Inilah Ayam Yang Dilatih Menjadi Pemain Bola Sepak Profesional






Bukan hanya manusia dan gajah yang suka bermain bola sepak, di China ada juga ayam yang dilatih khusus menjadi pemain bola sepak secara profesional.

Zhang Lijun melatih ayam-ayam ini sejak tahun 2007. Kepandaian ayam-ayam didikannya dalam mengggelecek bola layaknya para pemain profesional. Dengan menggunakan sayap dan kaki mereka menyepak bola ke arah gawang dan berjaya menjaringkan gol,

Selain sebagai pelatih, Zhang Lijun juga bertindak selaku pengadil dalam pertandingan bola sepak antara ayam- ayam di seluruh China. Mungkin suatu hari nanti akan ada Pertandingan Bola Sepak World Cup Khas untuk ayam, mungkin juga kan..??




6 ulasan:

Cik Eliza berkata...

macam macam zaman sekarang ni, hehe

sara zainol berkata...

ayam laga.. hehe kalau ad perlawanan ayam mengelecet bola di msia pasti ramai yg akan jd kn ia sbgai perjudian.. haha :D

yatie Awang berkata...

biar betul...ayam main bola

cik pha berkata...

ayam pun nak main bola jugak hahaha

cx's berkata...

terbaik! huhu

Edy Fee berkata...

ikat leher ayam tu dh mcm leher anjing lak

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy