Khamis, 18 Ogos 2011

[ gambar ] Inilah bikini yang diciptakan khas buat wanita muslim..











Aurat wanita adalah seluruh anggota tubuhnya kecuali wajah dan dua telapak tangannya. Leher dan rambutnya adalah aurat di hadapan lelaki ajnabi (bukan mahram) walaupun sehelai. Pendek kata, dari hujung rambut sampai hujung kaki kecuali wajah dan dua telapak tangan adalah aurat yang wajib ditutup. Hal ini berlandaskan firman Allah Subhanahu wa Ta’ala,


“Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [TMQ An-Nur (24):31].


p/s: tutuplah aurat tu wahai sahabat..!

9 ulasan:

wardah @ fie shah berkata...

setuju!

Edy Fee berkata...

tetap anggun...stail jugak pew

fiq. berkata...

ok lah jugak kan =]

liya alia berkata...

bagus.. yang menutup aurat pon nak swimming jugak. hehe

AwieKashi berkata...

seriously nice!!

cx's berkata...

:) teringat pemenang pelari dri Arab yg tutup litup n nah! Allah kasi emas kat die. tk slh pon tutop aurat. tk pns pon. tk pitam pon. menang lagi :)

Nur Ardilla Najwa berkata...

baju renang muslimah..=0

Bidadari Syurga berkata...

heeeeeee... mak akak nak cari ini tak tercari.... tak sempat plan terus gi holiday...

simanis berkata...

teringin nak beli satu...mana nak dapat ya...? cantik...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy