Sabtu, 6 Ogos 2011

[ gambar ] Inilah gambar pasangan burung yang membuat jutaaan rakyat Eropah dan Amerika Menitiskan Air mata

Seekor burung betina terkapar di pelantaran dengan keadaan tubuh yang parah.


Pasangan jantannya membawakan makanan kepada burung betina dengan kasih sayang


Burung jantan sedang memberi makan kepadanya, tak lama kemudian burung betina itu mati terkulai. Burung jantan merasa terkejut dan cuba mengangkatnya.


Burung jantan akhirnya menyedari bahawa pasangan yang dicintainya telah mati. Ia kemudian “menangis” di hadapan kekasihnya yang telah mati kaku
.

Sambil berdiri di samping tubuh kekasihnya sambil “berteriak” dengan suara yang sangat menyedihkan seolah-olah meratapi kematian kekasihnya
.

Akhirnya ia menyedari bahawa pasangan yang dicintainya telah meninggalkannya dan tak akan boleh hidup kembali bersamanya. Ia berdiri disamping tubuhnya dengan sedih dan duka yang mendalam.(perhatikan wajahnya)



Gambar pasangan burung ini dikhabarkan diambil di suatu tempat di wilayah Republik Ukraine, ketika burung jantan tersebut sedang berusaha menyelamatkan pasangan betinanya.Jutaan orang di Amerika dan Eropah menitiskan air mata setelah menyaksikan gambar-gambar ini.

Gambar-gambar di atas juga sesiapa yang mempunyai perasaan yang halus pastinya akan turut tersentuh jiwanya.. Temannya yang dulu sering bersama membelah awan terbang bersama-sama kini sudah tiada....tinggallah dia keseorangan..meniti hari-hari yang sukar tanpa orang yang disayang.. Semoga mendapat serba sedikit iktibar di atas gambar-gambar teersebut..


credit for : Borak Kosong


50 ulasan:

Faaein Talip Roy berkata...

memang menyayat hati.. burung pun ada perasaan jugak.. =(

HasrulHassan [HH] berkata...

Salam.
Wahh saya pernah buat entri yang serupa, dua minggu yang lalu kot rasanya. :) tapi hmm saya tak tahu ohh rupanya gambar ini ada signifikasi lain ehh ..

farah hanim berkata...

wahh
tersenth dikalbu even burung je pon

||aLeaSaRa|| berkata...

huwaa sedihnya.binatang pun tau menghargai pasangannya.tiba2 teringat filem animasi 'RIO'

-misz zela- berkata...

wahhh tragisnya cerita pasangn burung nie....sadis...=(

::Mastura Zakaria:: berkata...

huhu..ni yang emo ni..huhu

Nina Athira-misu berkata...

sedih la..

Siti Nadzirah Zakariah berkata...

pengajaran kepada manusia supaya lebih bersifat perikemanusiaan sekarang. meleleh dah nih. huhu.

CETUSAN SEIKHLAS RASA berkata...

Semoga kita mengambil iktibar daripada kisah burung ini betapa kasih dan sayang itu antara perkara yang penting dalam kehidupan kita.....

cx's berkata...

:') cx pernah baca kisah ni. sedih. cinta itu adalah anugerah Allah. bukan hanya pada manusia tp kepada semua hambaNya ..

liya alia berkata...

sedihnya.. huhu.. susah nak jumpa manusia sendiri yang sayang org lain macam ni

Azie Azman berkata...

sweetnye burung ni..
sedi sangat :(
nak nangis rasa..

Terbang Bersamaku berkata...

sedihnya...mmg boleh tersentuh hati bila tgok gmbar2 nie..sgt tragis..

♥ cik_farah ♥ berkata...

nangis.. T.T :(

Saiazuan berkata...

wow.. giler romantik burung ni

nadh yaya berkata...

sedeynyaa , kesiann brung jantan tuu =(

simanis berkata...

salam...

mati itu pasti dirasai oleh setiap yang bernyawa...

bila terpisah jasad dan nyawa, pasti ramai yang meratapi...

yang ditinggalkan perlu tabah menerima hakikat kematian...

kerana Dia mengaturkan yang lebih baik untuknya...

Ayie berkata...

kalau tak silap, burung jenis tuh akan setia menunggu di sebelah bangkai burung tu selama 10 hari.. kira macam dia berkabung.. *hebat ciptaan Dia..

Sekamar Rindu berkata...

Ayie,


satu info tambahan yg saya baru tahu..terima kasih atas maklumat ini..

Sekamar Rindu berkata...

simanis,

mati itu memang pasti..kerana kita tidaklah kekal di dunia ini..

Sekamar Rindu berkata...

nadh yaya,

sangat kesian...itulah hakikat kehidupan di dunia ni..

Sekamar Rindu berkata...

Saiazuan,

sungguh romantis kan?...

Sekamar Rindu berkata...

♥ cik_farah ♥,

terima kasih atas komen anda..

Sekamar Rindu berkata...

Terbang Bersamaku,

memang ada tersentuh rasa...tersentuh jiwa...

Sekamar Rindu berkata...

Azie Azman,

memang rasa sedih...

Sekamar Rindu berkata...

liya alia,

kadang kala ternampak kasih sayang haiwan lebih bermakna lagi..

Sekamar Rindu berkata...

cx's,

ya benar..cinta anugerah Allah pada semua mahklukNya..

Sekamar Rindu berkata...

CETUSAN SEIKHLAS RASA,

semoga kita semua dapatlah sikit pengajarannya...

Sekamar Rindu berkata...

Siti Nadzirah Zakariah,

betul tu...tapi masih ada manusia lebih kejam...dan hilang sifat2 kemanusiaan..

Sekamar Rindu berkata...

Nina Athira-misu,

agak sedih kan..

Sekamar Rindu berkata...

::Mastura Zakaria,

terima kasih komen sini..

Sekamar Rindu berkata...

-misz zela-,

sungguh tragis..dan pastikan akan membuka mata serta pengajaran buat kita semua..

Sekamar Rindu berkata...

||aLeaSaRa||,

memang kita dapat rasakan itu...

Sekamar Rindu berkata...

farah hanim,

memang rasa tersentuh...

Sekamar Rindu berkata...

HasrulHassan [HH],

ya...pernah buat entri? nanti saya akan lihat..gambar ini ada signifikasi yg lebih luas....

Sekamar Rindu berkata...

Faaein Talip Roy,

sungguh tersentuh rasa dan jiwa...

nabila faryzza berkata...

wahhh, memang terharu tgk gmbr tuuu. huhu :/

zuhaida berkata...

burung pun macam ada perasaan sedih .

sitihelminakay berkata...

mmg menyayat hati la :(

CikGu Ma berkata...

binatang lagikan penuh kasih sayang, sedangkan manusia yg ada akal sempurna masih ada yang buta tentang kasih sayang...

salam ziarah dan perkenalan dar saya =)

anGah berkata...

sungguh tersentuh.....

abah khalisha berkata...

kasih sayang antara binatang..kita manusia ni lg teruk dr binatang..pukul anak lah..pukul bini lah..pukul suami lah..bunuh ibu lah..kejam btl

Sekamar Rindu berkata...

abah khalisha,

itulah hakikat yg berlaku dalam masyakarat kita skrg...suami simbah isteri dengan asid...pukul isteri..bunuh dan rogol anak sendiri....

Sekamar Rindu berkata...

anGah,

memang tersentuh...

Sekamar Rindu berkata...

CikGu Ma,

kadang2 terasa malu dengan haiwan...

terima kasih..singgah dan komen sini.

Sekamar Rindu berkata...

sitihelminakay,

sangat menyentuh rasa dan jiwa..

Sekamar Rindu berkata...

sitihelminakay,

sangat menyentuh rasa dan jiwa..

Sekamar Rindu berkata...

zuhaida,

ada....:)) memang ada,,

Sekamar Rindu berkata...

nabila faryzza,'

siapa yg melihat pasti akn rasa terharu..

Sekamar Rindu berkata...

salam...

terima kasih ats komen2 anda semua di sini..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy