Isnin, 8 Ogos 2011

[ gambar ] Jom Tengok Kereta Kasut Yang Pertama Di Dunia..

kereta kasut pertama di dunia

boleh bawa isteri dengan kete ni..


Sebuah kilang kasut di China telah mengeluarkan sebuah kereta kuasa eletrik dari kasut raksasa. Ia dapat membawa dua orang hingga 250 batu dengan kelajuan sehingga 20mph pada satu kali caj bateri yang terletak di bawah kerusi pemandu.

Kulit dibuat dengan cara yang sama seperti kasut normal tetapi pada skala yang lebih besar, dengan menggunakan kulit dari lima ekor lembu. Jurucakap syarikat Kang Shoe mengatakan bahawa waktu enam bulan diambil untuk merancang dan membina kereta dengan kos sekitar £ 4,000.

Syarikat itu telah mendemonstrasikan kenderaan aneh tersebut di luar pejabat pusatnya di Wenzhou di Wilayah Zhejiang, China timur.

Presiden syarikat iaitu Wang Zhengtao mengatakan ianya direka sebagai alat promosi dan dia merancang untuk membuat 40 buah untuk diletakkan di kedai-kedai di seluruh negara itu.


p/s kan best kalau saya ada kereta ni..leh drive gi bazar ramadhan dengan kereta mcm ni...



credit : klik sini

7 ulasan:

peachippo berkata...

hohoho...cool ! :)

nak naiiiiiiikkkkkkkkk !

cx's berkata...

wow! tp boleh muat dua org jerk. tk besh. huhu.. tp blh je ramai2 dok ats dpn kasut tu. hak3.. btw, SR pn nak jgk ke? nk g bazar? confirm org tk balek b'buka. kui3

liya alia berkata...

mesti femes lepas bawak keta ni.. suma org tengok..hee

simanis berkata...

romantik tapi besar sangat lah...bazar ramadhan sempit2 lorong nya...habis awak rempuh kanopi semua nanti haha...

miss fiza berkata...

comeyyllll... tapi sempitt... 2 org je boley... sape ak ikut kene dok kat depan tu..wiwiwiwi

Saiazuan berkata...

cool.. tp xde bumbung..so konsep dia mcm naik moto je la kan? hehe

Suri berkata...

mesti bau busuk kete tu, bau kasut..heheee

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy