Isnin, 8 Ogos 2011

[ gambar] " kita hanya berpuasa sebulan....


gambar ini membawa seribu erti...
di bulan baik ni
apa salahnya kita bersedekah .. terutama
pada yang lebih memerlukan ;

anak yatim, ibu tunggal

Kita hanya berpuasa sebulan
tapi masih ada hamba Allah yang terpaksa bepuasa
setiap hari..
kerana kesempitan hidup



25 ulasan:

azu berkata...

insaf..bila ikan terubuk sahur td dibuang dengan rasa bersalah!jemput singgah ye
http://azumie.blogspot.com/2011/08/oh-universitijangan-buang-masa.html

Cheq Sue berkata...

._.

Nur Syahida berkata...

betol tu...harta yg kita ada pown bukan milik kekal kita..apa salahnya kita berkongsi

Adylia Qarissa berkata...

ermmm.... :(

RaNiA berkata...

sedihnya..satu gambar boleh menceritakan segalanya...

haslinda berkata...

ya Allah... linda memang tak sanggup tengok mereka2 ni. kadang2 rasa simpati dan nak nangis tengok nasib mereka ni... semoga Allah sentiasa melindungi mereka.

Azura berkata...

Ya Allah.. tiap kali melihat kehidupan yang sebegini pasti air mata mengalir tanpa kita sedari.. semoga ada la jua kiranya rezeki untuk insan2 seperti ini

Fitri Senin berkata...

insaf..

Girl Girl berkata...

Ya ALLAH, sedihnye tgk budak nie...

diana berkata...

ya allah ..sedihnya gambar ni...
saya nak ambik ye.nak letak kat entry lepas ni..boleh???

EE berkata...

nak memberi tapi bkn dr segi material mungkin dr segi sumber tenaga.kira sedekah jugak kan.sedekah makanan yg dimasak kpd x berkemampuan juga boleh kan..ikut kemampuan kita.

mamai berkata...

tu lakan kita nie bila puasa macam terlebih makan pulak

mrsharis berkata...

tersentak lepas baca entry ni :(

ikatankasihku berkata...

menginsafkan gambar ni....

ShErA berkata...

Ya Allah... sedihnya tgk gambar ni.. Marilah kita sama - sama bersyukur dengan setiap apa yang kita ada...

wida berkata...

insaf..kesiannya

-misz zela- berkata...

nasib manusia berbeza....walaupun hdp senang tapi harus beringat.....perkongsian yang menginsafkan..tQ

Etong berkata...

Ya Allah..bersyukur nya aku di atas setiap limpah kurnia mu..

Kakzakie berkata...

Mendengar kisah aktivis kita yg di palestine katanya berbuka disana toleh kanan toleh kiri mencari makanan susah sekali berbanding kita di sini berbuka toleh kanan-kiri-depan-belakang penuh juadah dan hidangan....

Aff berkata...

Aduhai...

p/s: jgn lupa bayar zakat

cik pha berkata...

sedih tgok gambr budak laki y merenung ke KFC.kesian tgok muka budak tu

kema berkata...

insaf....sesungguhnya ade yg lansung tak makan bkn pose...

CintaZulaikha berkata...

betollah cik sr, kekadang sedey bila nengok dak2 kecik minta sedekah. tolong pon mana yg mampo ja..

si para para berkata...

semoga puasa kita ini memberi seribu erti dan pengajaran...

cx's berkata...

kesian sgt tgk bdk ni. moga ada yg mampu melihat erti kehidupan sbnr.

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy