Ahad, 7 Ogos 2011

[ gambar ] Pasangan Hantu Di Bukit Timah Singapura Dikesan..



Wu Sheng Yao (19 tahun) dan Li Jing Yu (20 tahun), yang terbunuh dalam kemalangan keretapi dua tahun lalu kerana duduk di atas landasan keretapi.



Pasangan hantu yang meninggal dunia di Bukit Timah kerana dilanggar keretapi dua tahun lalu telah dikesan!

Ramai rakyat Singapura tertarik kepada landasan keretapi yang sudah tidak digunakan lagi itu untuk mengambil gambar sebagai tanda kenangan, dan dua orang pada masa yang berbeza telah berjaya melihat hantu tersebut. Kedua-dua kali ketika hantu itu dilihat adalah pada waktu malam dan di tempat yang sama di mana mereka meninggal dunia selepas dilanggar kereta api dua tahun lalu.

Gambar hantu itu telah diserahkan oleh peminat fotografi Liao Ting Yao (umur 27).

Menurut Liao, beliau telah melawat landasan kereta api landasan itu untuk mengambil gambar pada hari terakhir stesen keretapi itu dibuka kepada orang ramai, pada 17 Julai lalu. Beliau bagaimanapun tidak meninggal trmpat itu sehingga awal pagi pada 18 Julai, dan mengambil gambar landasan kereta api tersebut.

Apa yang muncul di dalam gambarnya cukup menghairankan. Ada sepasang kekasih yang duduk di atas landasan itu dan beliau jelas tidak melihat sesiapa pun ketika mengambil gambar itu.

Pada masa yang berasingan, Lianhe Wanbao wartawan Zheng Jia Xin telah melawat ke landasan kereta api pada waktu malam dan melihat ada sepasangan kekasih sedang duduk di atas landasan. Apabila dia mengambil gambar, imej pasangan kekasih itu bagaimanapun tidak kelihatan di dalam gambar.




25 ulasan:

cx's berkata...

seram. tp pict tu cm edit. kih3. pndpt je tau. huhu

Tanpa Nama berkata...

Saya tahu stesen Bukit Timah memang KERAS, saya banyak pengalaman sendiri semasa bertugas di stesen tersebut pada waktu malam,

ECAH~ berkata...

kalau ye memang agak scary kowt,
biasa la mende2 halus ni xley nampak ngan mata kasar~~

wida berkata...

gmbr sekarang mcm2 cerita kan..kdg2 edit jer lebih.

♥ cik_farah ♥ berkata...

eee.... seramnye..
boleh lak dating ek..

peachippo berkata...

wwoooooooooo,seram..
ade pulak yg pergi ambik gambr keng kengan ye...kuikui

Faaein Talip Roy berkata...

first time dengar kisah ni..

p/s: thank's for ur advise... i'll do it when i have free time to listen it.. hahaha.. belasah je taip..

LaraSuffi berkata...

roh x tenteram gak nyerr. huhu

simanis berkata...

sedihnya...roh yang tidak redha...

Saiazuan berkata...

huuuu seram~

liya alia berkata...

seramlahhh baca benda ni sengsorang

Suri berkata...

yeke ni, tp mungkin tu lakaran owg yg pnh melihat hantu tu, sbb mcm lukisan pic tukn...mungkin die nk ceritakan semula...

Sekamar Rindu berkata...

Suri,

mungkin juga....

Sekamar Rindu berkata...

liya alia,

heheh..jangan takut..:))

Sekamar Rindu berkata...

Saiazuan,

ini berita yang dikutip dari berita singapura..tak pasti masa ada betul ke tak..

Sekamar Rindu berkata...

simanis,

kalau betul kisah ini betul2 berlaku..memang sedih la..

Sekamar Rindu berkata...

LaraSuffi,

betul..:)

Sekamar Rindu berkata...

Faaein Talip Roy,

hehehhe.....faarihin..sr pun tulis hentam juga..:))

Sekamar Rindu berkata...

peachippo.


hehehe...ada..

Sekamar Rindu berkata...

♥ cik_farah ♥,

terima kasih..:)

Sekamar Rindu berkata...

wida,

mungkin juga..saya kurang pasti.

Sekamar Rindu berkata...

ECAH~

memang betul...nama nampak dengan mata kasar benda2 mcm ni..

Sekamar Rindu berkata...

Tanpa Nama,

betul ke..?....

Sekamar Rindu berkata...

cx's,

mungkin juga..:))

farah hanim berkata...

weee :)
da jd hantu pon bole dating lagi
hehe

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy