Isnin, 15 Ogos 2011

Inilah Gajah Yang Berlagak mahu jadi Zirafah


INILAH.COM, London – Gajah sangat terkenal atas ingatan dan kepandaiannya. Namun situasi ini menjadi tak biasa ketika haiwan seberat 5.443 kg itu bingung dan merasa dirinya adalah adalah seekor zirafah.

Tertatih-tatih pada dua kakinya untuk meraih makanan lazat di atas pohon, haiwan ini bertumpu pada kaki belakangnya sebelum menjulurkan belalainya dan meraih daun kesukaannya untuk dimakan. Hal ini jelas meniru gaya seekor zirafah.

Pemandangan ini berjaya diabadikan fotografer Michael Poliza (53) yang tak percaya dengan matanya sendiri haiwan ini mampu melakukan aksi menakjubkan itu.

"Gajah terkenal menggunakan kekuatannya untuk mendapatkan makannya”.

Namun seperti ditulis Dailymail, kejadian ini jarang terjadi, ia bertumpu pada kakinya dan meraih daun di cabang pohon, lanjutnya.

"Pengelana tunggal ini nampaknya menghabiskan lebih banyak waktu melihat jerapah mencari makan."

Gajah Afrika merupakan haiwan raksasa yang mampu mengunyah makanan seberat 450kg vegetasi tiap hari. Haiwan ini mampu hidup selama 70 tahun dan menjadi haiwan paling pandai di antara spesies pandai di dunia. [mor]



7 ulasan:

si para para berkata...

hebat gajah ni..kreatif.hehe
usaha zirafah kejayaan..
:)

nurani berkata...

hahaha..aktif ny gajh 2..:P

CintaZulaikha berkata...

tu lah kalau dah banyak nengok tebiat binatang lain...baguih r gajah nih...

linda a.k.a ibusumaiyah berkata...

kesian gajah ni...'split identiti' kah?...hehehe...kesian dia...konpius tentang diri sendiri...gajah ker zirafah?....hehehehhe....kelakar pun ade..

Edy Fee berkata...

hurmm ok jugak..gajah tak sedar diri.hahaha terlatih la tu

ikatankasihku berkata...

bijaknyer gajah ni..ada hati nak berdiri tinggi

Suri berkata...

bkn pe ni gajah ni sbnrnyer wat senaman belalai die..huhuuu

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy