Jumaat, 12 Ogos 2011

Isteri sedar tak pandai masak minta diceraikan. [ berita yang sedih]


CAIRO - Seorang wanita yang berasal dari Mesir meminta perceraian setelah dirinya sedar suaminya lebih memberi tumpuan kepada masakan berbanding memberi tumpuan kepada dirinya.

Mohammed Said, seorang koki di Hotel Cairo, mengejutkan keluarganya ketika dirinya memasak untuk makan malam pada awal bulan Ramadan. Saat itu, seluruh anggota keluarganya tengah berkumpul untuk menunggu waktu berbuka puasa.

Said menunjukkan bakat memasaknya yang didapatkan semasa berugas di hotel. Dirinya pun dilihat dapat mengalahkan isterinya dalam soal masak memasak.Nahal, dalam hal memasak. Demikian seperti dilaporkan RIA, Khamis (11/8/2011).

Nahal pun akhirnya meminta cerai kepada suaminya setelah kedua puteranya meminta ayahnya terus memasak untuk keluarga. Anak-anaknya pun menyatakan lebih menyukai masakan yang dimasak ayahnya daripada ibunya.

Meski demikian, mahkamah di Mesir terpaksa menunda proses pengadilan kedua pasangan suami isteri tersebut sampai akhir bulan Ramadan. Pengadilan berharap Nahal akan mempertimbangkan pilihannya, kerana tanpa perceraian keharmoniian di keluarga Said akan tercipta.(rhs)


sumber:



21 ulasan:

cx's berkata...

alahai kesiannya kat Nahal. supposed husband tkleh la t'lalu ye2 sgt. kasi la peluang pd isteri. bile dia wut cmni, anak2 pon smpi ckp trs trg yg mengecikkan hati isteri. ish. tk patot.. kalo cx pon kecik aty kot. accept la wife sedia ada.

Suri berkata...

sampai mintak cerai?? hmmm

Faaein Talip Roy berkata...

kesiannya.. tetiba rasa takutlah nak kawen.. tak reti masak gak.. adoiyai..

♥ cik_farah ♥ berkata...

macam nie pon ader? aduiii

Cik Bahgia a.k.a Zet berkata...

aduhai.. cam ni pun bleh... ni mesti kes rasa tersisih... =p bagus ape mcm tu.. klu sy, seronok nye dpt laki pandai msak,. kite just tolong2 n goyang kaki jer.. brsyukur la...

misz sheyla berkata...

Nape wife die takmo belajar dengan suami die...

Semerah Cili! berkata...

Assalamualaimu..
adoi prob macam neh pun ader....takkanlah takleh nak terima kekurangan&kelemahan diri? patutnya ambik kelebihan suami tur untuk membina rumahtangga yg bahagia..isteri duk rileks jerlah bior dier masak 'senang kerojer aku, idak penat masak' kater isteri dalam hati hahaha

Bulan Syurga Firdaus berkata...

mmm byk jgk iktibar pglman n ilmu dr crte ni...

Abe Goreng berkata...

Padah bila kawin dgn chef.HAHA.

Koleksi Bedroom Yang AWESOME bangat!!!

pena rozie berkata...

sampai mcm tu sekaliyer....

hani@debumelukut berkata...

kalau syg isteri terimalah kekurangan isteri..

Aziela berkata...

Kalau saya lah..syukur Alhamdulillah. Mungkin husband minat memasak, maka kita boleh teruskan dengan kerja rumah yang lain. Untunglah husband dia membantu.

Adylia Qarissa berkata...

laaaa..sebab tak pandai memasak pon boleh jadi kes penceraian... ermmm...bertuah badan kalau dapat husband yang pandai memasak...

si para para berkata...

kesian jgak kat wanita tu...mesti dia rasa rendah diri sangat2..
so kepada kaum wanita, rajin2 beljar masak ye.hehe
laki pun kena la tau jgk masak.betul tak
:)

ahmoi_chanteq berkata...

sampai macam tu...haihhh

TuN TeJa berkata...

Best per kalau dpt suami yg pandai & rajin memasak...

simanis berkata...

kecik nya hati kalau jadi mcm ni...

kema berkata...

ala..macam-macam la...buat susah ...x buat lagi susah..ish ishhh

si para para berkata...

:)

Clara berkata...

Cr pown tak reti memsak sgt.. Simple2 je reti..

nazirafarahinomar berkata...

Kesiannya nahal. tapi dia tak sepaptutnya mintk cerai. kan Allah tak suka. Mungkin tu ujian kasih sayang untuk dia. Semoga dia tabah.

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy