Sabtu, 6 Ogos 2011

[ Kesian Pengantin Perempuan Tak Datang, Pengantin Lelaki Kahwin Pengapit Pengantin



TRIBUNNEWS.COM - Untuk menghindari rasa malu kerana pengntin wanita tak muncul saat upacara pernikahan, seorang pengantin lelaki memujuk pengiring pengantin agar bersedia menjadi pengantin wanita.

Awalnya keduanya sepakat bahawa itu upacara itu adalah pernikahan palsu. Namun, ia kemudian jatuh cinta dan memutuskan untuk benar-benar menikahi pengiring pengantin perempuan tersebut.

Dikutip BBC, upacara pernikahan ini dilangsungkan November lalu di Taiwan. Namun, kedua mempelai terlibat cek-cok soal jumlah tamu yang akan diundang.

Pertengkaran ini membuat mempelai wanita tidak bersedia hadir di acara pernikahan.

Agar tidak merasa malu di hadapan para undangan, mempelai lelaki meminta pengiring pengantin menjadi mempelai wanita.

Setelah pernikahan itu, pengantin lelaki mengajukan gugatan ke pengadilan Taiwan. Pengadilan menjatuhkan hukuman denda kepada pengantin wanita tang tak hadir itu, agar membayar 8.620 dolar AS atau sekitar Rp 86 juta sebagai kompensasi kepada bekas pengantin lelaki


sumber: klik sini




13 ulasan:

::Mastura Zakaria:: berkata...

tudiaaaaaaa...ni betui2 jodoh kot ni

fiq. berkata...

cepat nau jatuh cinta,,haha

Akak berkata...

x kesah la..janji kawen...hehhe

cik sakdi berkata...

pengantin pompuan plak main2 cak2 terus pgntin laki kawen org lain.wakakaka

LaraSuffi berkata...

macam drama plak kan.. :))
kat M'sia pun penah jugak terdengar berlaku perkara cam nie...
huhu.. kalu x suke tanak kawin ke bagitau la awal2.. xla memalukan semua pihak..

adesss..

Penggemar Coklat berkata...

macam2x.. kesian yg jadi bidan terjun tu

signhere6969 berkata...

dah tak ada jodoh nak buat mcm mn..mungkin pengapit tuh adalah jodoh yg terbaik utk pengantin lelaki..ucapan utk ke2 mempelai, Semoga berbahagia hingga akhir hayat..

signhere6969 berkata...

dah tak ada jodoh, nak bt mcm mn..mkin pengapit tuh jodoh terbaik buat pengantin llaki..:D "Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..:D

Edy Fee berkata...

ada jugak ye kawin tamau datang

delarocha berkata...

pengantin perempuan tu igt ini hal yg boleh dibuat main main ke? ikut suka je nak datang atau tak.

huhu

CintaZulaikha berkata...

seb baik depa betoi2 jatuh cinta...huhu

Saiazuan berkata...

msti si pengantin perempuan lari ngan laki lain ni.. ish2

cx's berkata...

Jodoh yg telah ditentukan Allah. :) mcm sweet pon ade. tp tk memasal je pgntn yg tk dtg tu kene denda. heheh egt murah2 ke persiapan kahwin zmn skrg ni? huhu naseb.

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy