Rabu, 19 Oktober 2011

[ gambar ] Inilah Budak Yang Dilanggar Van Dan Dibiarkan Walapun 18 orang lalu lalang di sebelahnya..

Yue Yue budak perempuan malang yang kini masih koma


para doktor bertungkus lumus merawat Yue Yue


Yue Yue yang berada di tengah-tengah jalan sebelum van tersebut melanggar beliau


Pemandu van yang tanpa membunyikan hon sebelumnya terus melanggar budak malang ini


Yue Yue yang cerdera parah ditinggalkan begitu saja


Lelaki yang berjalan dijalan tanpa mempedulikan budak ini yang cedera..Adakah lelaki ini BUTA?


Gambar Yue Yue Bersama ibu dan abangnya


lelaki yang berbasikal ini pun sama

Akhirnya selepas 18 orang yang lalu lalang maka orang yg ke 19, seorang wanita ini mendekati Yue Yue dan membantunya.



Inilah dia budak perempuan yang berusia 2 tahun yang bernama Yue Yue yang dilanggar dan dilihat oleh seramai 18 orang yang lalu lalang tanpa memberi apa-apa bantuan kepada budak malang ini. Kejadian ini berlaku di bandar Foshan, Guandong China.m yang berjaya dirakam oleh CCTV.

Selepas 2 hari mendapat rawatan rapi budak perempuan malang ini masih koma kerana kecerderaan yang teruk dan dibantu melalui sistem sokongan hayat untuk hidup.

Sangat kesian..tak dapat nak gambarkan dengan kata-kata.!!



30 ulasan:

SURIA AMANDA berkata...

speechless..there is no words to describe my feeling rite now...stupid people in china..

far_east berkata...

kejadian paling sadis...tak sanggup nak tengok video tue

Dayah berkata...

sangat sedih sekali

saya suhada berkata...

YA ALLAH panjangkanlah umur dia, masih ada manusia yang tak berhati perut ...

CintaZulaikha berkata...

budak ni dah meninggal dunia dah...humm.

CintaZulaikha berkata...

umur budak nih 2 tahun, sama ngn ikha. yg herannya, drg igt budak tu tido ke apa..takkan buta kot. ni sumer takot nak bertanggunjawab. kalau binatang, pandai plak nak tolong, apa jenis manusia lah.

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,


dah meninggal.?..sungguh menyedihkan..

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

dua tahun..sangat menyedihkan perkara ini berlaku..

Sekamar Rindu berkata...

saya suhada,

sudah meninggal dah suhada..

Sekamar Rindu berkata...

Dayah,

menyayat hati..meruntun jiwa..

Sekamar Rindu berkata...

Dayah,

menyayat hati..meruntun jiwa..

Sekamar Rindu berkata...

far_east,

betul..paling sadis...mengerikan..

Sekamar Rindu berkata...

Suria Amanda..


i cant comprehend how people didn't reach out to help this child.?? why??

taoslayerz berkata...

sekamar rindu! tao ade updates padal kejadian nih #tautak ? Kenapa tiada sesiapa membantu budak 2 tahun yang digilis di China?

Amoi_Soya berkata...

sbb kat china ada undang2, sesiapa yg menolong mangsa kemalangan, akan di saman. that's why la dorg x tolong. ini semua sbb pernah terjadi satu kes sblm ni, ada org dtg tolong mangsa kemalangan, then, org tu disaman oleh mangsa kemalangan. masuk mahkamah, mangsa kemalangan tu menang. sy x pasti cerita sepenuhnya, awk boleh cari kat tenet.

sharamli berkata...

):

Cheq Sue berkata...

saya hampir2 xleh buat kerja lepas tengok video tu... hancur luluh segala perasaan... memang xde hati perut betul.

cikzsmile berkata...

salam. ada hikmah semua yang berlaku kan. moga2 malaysia xde peraturan tah pape mcm nie. and InsyaAllah adik nie syurga tempatnya sbb dia masih blom baligh lagi. Alhamdulillah :)

Lilyy berkata...

bila nilai kemanusiaan tu dah x de dlm diri..
entahlah....

mimie.. berkata...

sy sedih sgt dgr cerita ni..tp tak brani nk tgk video dia..tgk gmbar pn dah nk nanges huhu..terbayang klu la jd pada kita..yaAllah..mintak simpang lah~

Faaein Talip Roy berkata...

sangat2 menakutkan peristiwa.. mohonlah dijauhkan dari jadi cam ni.. sedih bila tengok si kecil tu kena gilis.. memang tak ada perasaan langsung pemandu tu..

Sekamar Rindu berkata...

Faaein Talip Roy,

moga tak berlaku di malaysia mcm ni...

Sekamar Rindu berkata...

mimie..,

kita terlanggar ayam pun dah mcm rasa bersalah..ni lak orang.

Sekamar Rindu berkata...

Lilyy,

nilai kemanusiaan dah 0

Sekamar Rindu berkata...

cikzsmile,

sungguh memberi pengajaran pada yng sudi menggunakan akal..

Sekamar Rindu berkata...

Cheq Sue,

saya pun..:)

Sekamar Rindu berkata...

sharamli,

lama sha x singgah sini...tq sha..

Sekamar Rindu berkata...

Amoi_Soya,

undang2 yg sangat pelik..:)

Sekamar Rindu berkata...

Amoi_Soya,

undang2 yg sangat pelik..:)

Sekamar Rindu berkata...

taoslayerz,

terima kasih..sunggy=uh tak sangka pulak ada undang2 mcm ni di China..ishhh

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy