Rabu, 19 Oktober 2011

[ gambar ] Jom Lihat Nilai-Nilai Kemanusiaan Yang Terdapat Pada Orang Utan [ pasti ada tersentuh jiwa dan raga.]

si ibu akan membawa ke mana saja anaknya..tak ada istilah tinggal anak.


si ibu sangat menyayangi anak dengan penuh mesra sekali

di saat anak ketakutan, si ibu akan memeluknya dengan erat


walaupun ada makanan yg sangat sedikit..si ibu akan mengutamakan anaknya


si ibu akan menjaga anaknya dengan penuh kasih sayang

dalam apa juga keadaan sekalipun si ibu pasti menjaga anaknya dengan sabar


si anak yang baru lahir diberi beri pakaian..hehe [ betul-betul sayang ni..]








20 ulasan:

MiMiEy :) berkata...

haiwan pon tau sayangkan anak
manusia sekarang sanggup bunuh anak sendiri. ish3

ikatankasihku berkata...

berbeza dgn manusia yang berhati kejam..binatang pun tau sayangkan anak

Mizz ErMa berkata...

itu la pasal..sebab tu ramai yang cakap, manusia nih lebih kejam dari binatang..hihi

cikzsmile berkata...

salam. yep btol tu. ada anak pun dibuang. kejam lg dibunuh. :(

eita berkata...

alahai kiutnya.....

Ila berkata...

manusia je yg tak tahu syg anak

chiqubie berkata...

tak semua manusia kejam..

**sayang mak saya**

chiqubie berkata...

tak semua manusia kejam

**sayang mak saya**

deqla manjew berkata...

x malukah manusia (yg bunuh ank sendiri) bile tgk haiwan nih pun taw sygkan anak???

Faaein Talip Roy berkata...

kadang2.. bila lihat gambar ni.. haiwan lagi faham makna kasih sayang dari manusia yang dianugerahkan akal

Sekamar Rindu berkata...

Faaein Talip Roy,

tercuit rasa melihat gambar2 ini..:)

Sekamar Rindu berkata...

deqla manjew,

memang jenis tak ada malu tu deqla

Sekamar Rindu berkata...

chiqubie,

memang tak semua..:)saya juga sayang ibu saya

Sekamar Rindu berkata...

Ila,

sangat malang..

Sekamar Rindu berkata...

MiMiEy :),

memang jelas ternampak di mata..kadang2 haiwan lebih sayang pada anaknya...

Sekamar Rindu berkata...

ikatankasihku,

dunia akhir zaman mcm tulah..

Sekamar Rindu berkata...

Mizz ErMa,

betul..:)

Sekamar Rindu berkata...

cikzsmile,


sangat sedih membaca komen awak ni.

Sekamar Rindu berkata...

eita,

hehe..ya kan?

Sekamar Rindu berkata...

Ila,

tak tahu nak kata apa..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy