Isnin, 3 Oktober 2011

Kejam : Bayi Perempuan Masih Bertali Pusat Dicampak Di Dalam Perigi...

..anggota polis berada di lokasi kejadian di mana bayi dibuang di dalam perigi



KEJAM...anggota polis memeriksa mayat bayi perempuan yang ditemui di dalam perigi. Gambar kecil, Tuan Mat.


Saya sangat terkejut membaca berita ini, di semua akhabar-akhbar tempatan, disiarkan penemuan yang sungguh menyedihkan apabila seorang bayi perempuan yang masih bertali pusat dibuang ke dalam pergi buta di dalam kebun getah di Kampung Kubang Kacang, Limbat, Kota Bharu, Kelantan.

Hari ini, seorang peneroh getahTuan Mat Tuan Lonik, 64, telah menemui seorang bayi perempuan yang masih bertali pusat dibuang ke dalam pergi di kawasan kebun getah.


Di awal-awal mcm ni saya dah dikejutkan dengan berita yang sadis ini...memang tak ada hati dan perasan langsung orang yang melakukan perbuatan ini..malah lebih kejam daripada SYAITAN..tergamak membuang ke dalam pergi, apakah DOSA bayi tersebut sehingga diperlakukan sedemikian rupa?.. Memang kejam....kejam.!!!!

Harap pihak berkuasa dapat menyelesaikan kes ini dengan secepat mungkin, dan harus membawa pelakunya ke muka pengadilan dan dihukum dengan seberatnya-beratnya.


p/s: kejam...!!




13 ulasan:

mimiyuyu berkata...

mmg kejam dan tak berhati perut manusia ni...grrrr~~

nur fatinah mohammad shariff berkata...

eishhh ! kejam kejam ! tak suke anak tuhh, jangan laa dibuang buang ! buat orang kat sini nangis je :'(

Edy Fee berkata...

kejam giler...ish!!! nspa dunia ni
even aku tak suke budak2

LittleGurl berkata...

Ya Allah jauhilah kami dari perbuatan keji seperti ini. Amin.

sahromnasrudin berkata...

sekali lagi...zina penyebabnya huhuhhhh

chinta... berkata...

salam singgah en SR...sayu baca...ni kalau manusia betuankan nafsu syaitan semata2...ya Allah semoga Engkau memberi hidayat pada mak ayah baby tu...;(

Kakzakie berkata...

Makin menjadi-jadi dah sekarang nie kan. Sesak nafas bila bila baca article macam ini.....

AwieKashi berkata...

ish3...
ada lagi bengong2 org...

Faaein Talip Roy berkata...

teruk masalah sekarang.. dah pandai buat anak.. senang2 aje dia buang.. hari ini saya dengar berita.. seorang ibu campak bayi dia sendiri... Ya Allah.. mohonlah diberi kesedaran kepada si pelaku ni.. orang lain beriya nak anak.. mereka senang2 aje buang anak... -_-

ziraziz berkata...

apa nk jd la manusia skrg ni..

meh amek award:
http://zira-aziz.blogspot.com/2011/10/versatile-blogger-award.html

noRule WhOda berkata...

eeii..kejam..suke2 ati jew buang...patut bnuh jew orng yg campak baby tue!!!

maszull berkata...

salam...kejam nyer sedih mama bayi yg x berdosa dibuang begitu saja...:(

farouq berkata...

dosa yang bertambah-tambah...
andai teraniaya dan aniayi...
bayi tetap tidak berdosa...
tmpt perlindungan melata di bumi Malaysia...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy