Rabu, 5 Oktober 2011

[ Pelik ] Inilah Telur Masin Yang Direbus Dengan Menggunakan Air Kencing Di China..






Inilah Telur yang unik. Dipanggil telur perawan di China.Telur Perawan sebenarnya telur dimasak dalam urin anak laki-laki muda. Luar biasanya menjauhkan diri dari makanan setelah mereka tahu bagaimana mereka dibuat, namun mereka sangat popular dengan penduduk setempat terutama meskipun tidak murah - setiap biji telur dijual sekitar 1,5 yuan setiap (US $ 0,23).

Kebiasaan aneh bahkan telah dinominasikan sebagai warisan budaya kota sebagai Dongyang orang mengatakan telur memiliki rasa yang sungguh enak sekali

Menurut laporan setempat, anak sekolah di Dongyang buang air kecil ke dalam tong plastik ditempatkan di luar kelas mereka, yang kemudian dikumpulkan oleh penduduk di dekatnya. Guru -guru telah menerima praktik dan bahkan mengingatkan anak-anak untuk tidak buang air kecil ke dalam baldi jika mereka sakit



Penjual telur mengatakan memasak telur perawan adalah seperti teh telur memasak dengan panas yang tepat dan waktu.

"Telor ini begitu sedaphingga saya mampu makan sepuluh telur sehari," kata seorang wanita bermarga Liu, yang pindah ke Dongyang beberapa tahun yang lalu dan mengembangkan rasa untuk perawan telur. "Saya tidak pernah makan sebelum saya datang ke sini tetapi saya ketagih sekarang."

Namun, tidak semua orang Dongyang suka. Salah satu warga setempat bermarga Li mengatakan ia belum pernah mencicipi telur perawan. "Saya tidak tahan bau. Ini mengerikan," katanya.

Pembekal tempatan akan memberitahu anda bahawa telur ini dapat membantu mencegah rasa mengantuk, pitam dan melegakan tekanan pada seseorang yang memakannya..





22 ulasan:

Amirah Yusof berkata...

gross!!!eee

luahfikiran berkata...

SALAM,
TELUR INI ADA JUAL KAT SINI KE? LF NI SEKALI SEKALA ADA BELI TELUR MASIN KAT PASAR !

saya suhada berkata...

yucksss ! mcm dah takde makanan lain =.="

SoLy SoLicious berkata...

kotor gile..eeuuwww

Kunang-Kunang berkata...

Eh bimbang juga ni.

Hati2lah kalau kesana tu!!!

belogkiter berkata...

baca je rasa nak muntah dah

kyra veronica berkata...

wah..ada jgk telur cmni......tkot nk mkn.....haha...pape pon nice blog..i follow u back dear....thx erk..

❀Hanim_RosLan❀ berkata...

wekkk....bg sejuta pon aku xnak makan..gelap hati makan mende kotor

stiletto ungu berkata...

jijik lorh..

Bidadari Syurga berkata...

eeeeeeeeee... kalau 'poo-poo' boleh dijual... doranglah yang 1st akan buat...

azmnor berkata...

salam SR,

eeee... diaorg pelek sungguh lah...tak lalu aku walaupun aku peminat telor asin...

♥ S u E N a N a ♥ berkata...

eeiwww. x sangup nak memakan nye.

Faaein Talip Roy berkata...

salam sr..

owh tidak.. tetiba rasa geli plak nak makan telur rebus.. [-__-]

Faaein Talip Roy berkata...

salam sr..

owh tidak.. tetiba rasa geli plak nak makan telur rebus.. [-__-]

KaK LimAh Si SupiR berkata...

yekkkkkkk

Fatin Liyana Ahmad berkata...

teruknya, geli lah. . mcam xde inisiatif lain untuk mndptkn kesan yang sama. ceteknya pemikiran mereka. .

ziraziz berkata...

eiii pengotor betul la...

Nafisah Ruslan berkata...

eee.. yek!

yana halim berkata...

eeee.....ape ke peliknya menu...

cik yuki berkata...

uhhh mcmne nk de selera nk mkn nih ??

cx's berkata...

euwww.. geli gile.

aminto berkata...

pergh kembang tekak.ahha

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy