Khamis, 27 Oktober 2011

Pelik tapi benar : Zebra ini hanya mahu makan dengan orang yang pakai baju belang saja


BEIJING - Seorang pekerja di zoo binatang di China harus mengenakan pakaian belang kerana zebra yang kematian ibunya hanya mahu menerima makanan dari seorang yang mengenakan pakaian belang saja. Kalau tidak dia tak mahu makan.

Zoo binatang Wuhan menyatakan, zebra ini lahir di awal Julai dan lima hari setelah dia lahir, ibunya mati.

"Awalnya kami memberikan anak zebra ini ke ayahnya, namun ayah zebra ini tidak mahu mengurusnya dan bahkan menendangnya," kata seorang yang memberi makan zebra itu Chen Nong, demikian laporan Orange, pada 30 Julai 2011.

Chen mengatakan bahawa dirinya harus mengenakan pakaian belang setiap harinya agar zebra kecil ini mahu makan. Zebra ini pun menjadi senang bila melihat Chen menghampirinya.

"Zebra ini bahkan ingin menyusu pada saya,"tambahnya.

Chen menamakan zebra itu dengan nama "Little Five" kerana ia hanya bersama ibunya dalam waktu lima hari.saja.



12 ulasan:

eita berkata...

assalamualaikum...
zebra pun pandai memilih jugak...
tapi sian..kecik2 dah takde mak kan...

thehootingmind berkata...

hello how are you?

noraauliyya berkata...

alah ngegade betul zebra nih.. manja.

Faaein Talip Roy berkata...

mesti dia anggap orang tu emak dia..

Life is what u want it to be berkata...

bijak tol zebra nih...hik3...
rugila zebra tu klu org yang xpkai bju belang bwk makanan ag sedap...hehe

Cinta Hatiku berkata...

lucu je bila baca... mungkin anak kuda belang tu ingat mak dia kot...huhuhu..

Sekamar Rindu berkata...

Cinta Hatiku,

wp binatang...taoi kesian juga kan.?

Sekamar Rindu berkata...

Life is what u want it to be.

hehe..memang bijak..:)

Sekamar Rindu berkata...

Faaein Talip Roym

ahh..betul tu..cian dia kan.?

Sekamar Rindu berkata...

noraauliyya,

keldai ingat mak dia tuu.

Sekamar Rindu berkata...

thehootingmind,

fine..tqq.:))

Sekamar Rindu berkata...

eita,

walaikummusalam...:))

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy