Ahad, 30 Oktober 2011

Sekolah Shaolin Soccer memang benar wujud di China






Pernah lihat Filem Shaolin Soccer ? Filem yang mengisahkan seorang lelaki yang ingin mengubah nasib dengan cara menerapkan ilmu bela diri shaolin yang dia miliki, dan berusaha mengumpulkan saudara-saudara seperguruannya untuk menjadi pemain sepak bola. Ini adalah nyata dan ada dunia. Filem ini agak lucu.


Pemilik Sekolah Shaolin Soccer ini terinspirasi dari filem Shaolin Soccer yang dibintangi dan diarahkan oleh bintang terkenal Stephen Chow kerana peminat bola sepak di China ketika ini dianggap kurang atau bahkan jarang. Dengan mendirikan sekolah ini Kong Deabo yaitu pemilik dari sekolah shaolin soccer ini mengharapkan agar boleh menggairahkan pemain bola sepak China


p/s: Malaysia pun patut ada..




15 ulasan:

♥Putri ilyanie♥ berkata...

wah.. heee.. ne tau t blh jdi mcm dlm filem tu

cik sakdi berkata...

wah yeke?? baru tau.. so diorg gunekan kungfu kan main bola. hehe

**::CIKNUURUL::** berkata...

salam,.:)

sy singgah di petang hari,.

puiyyo,.hebat diorang ni,.ce cikgu try buat kat sekolah,kot2 ade bebudak nak jadi cam diorang,.hi hi :)

belogkiter berkata...

wah. macam macam.. ingatkan dalam filem je..

cx's berkata...

wah. really? cm best jerk.

mrs.d berkata...

wahh..best tuh...
nk join lah...hehehe

Nuraini An-Nisa' berkata...

Sebab ada la diorang berani wat cte...=)

Sekamar Rindu berkata...

Nuraini An-Nisa,

hehe..betul..:)

Sekamar Rindu berkata...

mrs.d,

jom..:))

Sekamar Rindu berkata...

♥Putri ilyanie♥,

hebat pasukan malaysia..leh menang world cup.

Sekamar Rindu berkata...

cik sakdi,

sambil2 bola..sambil2 kunfu..hehe hebat..

Sekamar Rindu berkata...

::CIKNUURUL,


hehe cadangan yg baik tuu.:)
:

Sekamar Rindu berkata...

belogkiter,

luar filem pun ada..:)

Sekamar Rindu berkata...

cx's,


yes..:)

Nur Hani berkata...

wahhh, mcm bez ja skolah shaolin soccer ngee hehe xsgka wjud pula..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy