Selasa, 13 Disember 2011

[ gambar ] Inilah 1 Jam Sebelum Wanita China Ini Dihukum Tembak Di China














Bagaimana kegiatan pada jam-jam terakhir menjelang hukuman mati para wanita China di penjara China? Seorang jurugambar berjaya mengabadikan para wanita itu. Lalu foto-fotonya beredar luas setelah pertama kali disiarkan Phonix TV
.
Gambar-gambar itu menunjukkan sekelompok perempuan muda yang menjelang saat-saat kematian mereka sebelum ajal menjemputnya melalui tangan ajgojo. setelah beberapa saat sesudah foto-foto itu diambil, perempuan- perempuan itu dibawa ke sebuah kawasan penjara sebelum dihukum tembak di China

Kesalahan-kesalahan yang dihukum tembak di China ialah :

1. rasuah
2. egen negara asing
3. pengedaran dadah




26 ulasan:

Kunang-Kunang berkata...

Mesti ngeri dan takut sebab tahu sekejap lagi akan mati.

SYZAROSLI berkata...

baguskan kalau kt m'sia pon buat hukuman mcm ni utk pesalah2 berikut.kalau tak, bukan tau nak takut.sampai bila pon tak habis la kes2 mcm tu.

KaK LimAh Si SupiR berkata...

depa nmpk blh senyum2 lg

CintaZulaikha berkata...

camne dy leh gelak2 cenggitu..pelik lah..

deqla manjew berkata...

dorang gelak2 cam tu mgkn nk hbskan sisa hdp ngan cara cam tu...lam hati Tuhan je tahu prasaan takut tu camane kan..

Nida berkata...

Sekurang-kurangnya mereka tahu hari mati mereka...

p/s: sedih pula melihat gambar2 ni semua

LadyBird berkata...

pernah tgk cerite kat tv al-hijrah..
kisah kehidupan wanita di penjara yang bakal menerima hukuman mati..
sedih sgt2..
walaupun bakal menerima hukuman mati..
mereka tetap berusaha untuk menciptakan suasana yang bahagia walaupun tuk seketika..
mereka ada kelab koir..
nyanyi ramai2..
tp menyedihkanlah..

amiey lee berkata...

speechless

maszull berkata...

assalamualaikum sekamar rindu...betapa ngerinya bila dah tahu akan hari kematian itu dan mereka terpaksa juga hadapinya dgn keadaan yg begitu mendebar kan...:)

aku budak klang berkata...

TAKUTNYAAAAA.....

3no gr33ny berkata...

masih mampu tersenyum di saat akhir nyawanya...

Bulan Syurga Firdaus berkata...

China memg byk bt hukuman mati terus mcm tu

Sekamar Rindu berkata...

Bulan Syurga Firdaus,

betul tu...China tak apa..hehe rakyat dia ramai..

Sekamar Rindu berkata...

3no gr33ny,

senyuman terakhir..

Sekamar Rindu berkata...

aku budak klang,

memang takut...:)

Sekamar Rindu berkata...

Kunang-Kunang,

betul tu kak..hukuman yg paling ditakuti..tanyalah pada siapa2pun...

Sekamar Rindu berkata...

SYZAROSLI,

kat malaysia kesalahan rasuah belum ada hukuman mati lagi....

Sekamar Rindu berkata...

KaK LimAh Si SupiR,

senyuman di luar saja tu...

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

gelak terakhir saja tu...:))

Sekamar Rindu berkata...

deqla manjew,

gelakan dan senyuman terakhir...tulah yg mampu..

Sekamar Rindu berkata...

Nida,

memang sedih kak....itulah hukum karma..

Sekamar Rindu berkata...

LadyBird,

moga ada sedikit ikhtibar....

Sekamar Rindu berkata...

amiey lee,

tak terkata..

Sekamar Rindu berkata...

aku budak klang,

takdir pesalah ni di muncung senapang..

Semanis Rindu berkata...

gembira dalam kesedihan dan ketakutan...perasaan itu hanya DIA MAHA MENGETAHUI...berat mata memandang berat lagi bahu memikul...walau mereka pesalah, namun naluri kemanusiaan itu tetap menerjah dalam diri.......

iyan shazlind berkata...

dalam hati masing2 Allah saja yg tahu...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy