Selasa, 13 Disember 2011

[ gambar pasangan burung paling romantis] Yang Membuat Jutaan Rakyat AS Dan Eropah Menitiskan Air Mata

Seekor burung betina terkapar di pelantaran dengan keadaan tubuh yang parah.


Pasangan jantannya membawakan makanan kepada burung betina dengan kasih sayang



Burung jantan sedang memberi makan kepadanya, tak lama kemudian burung betina itu mati terkulai. Burung jantan merasa terkejut dan cuba mengangkatnya

Burung jantan akhirnya menyedari bahawa pasangan yang dicintainya telah mati. Ia kemudian “menangis” di hadapan kekasihnya yang telah mati kaku.

Sambil berdiri di samping tubuh kekasihnya sambil “berteriak” dengan suara yang sangat menyedihkan seolah-olah meratapi kematian kekasihnya.



Akhirnya ia menyedari bahawa pasangan yang dicintainya telah meninggalkannya dan tak akan boleh hidup kembali bersamanya. Ia berdiri disamping tubuhnya dengan sedih dan duka yang mendalam.(perhatikan wajahnya)

Gambar pasangan burung ini dikhabarkan diambil di suatu tempat di wilayah Republik Ukraine, ketika burung jantan tersebut sedang berusaha menyelamatkan pasangan betinanya.Jutaan orang di Amerika dan Eropah menitiskan air mata setelah menyaksikan gambar-gambar ini.



bagaimanakah kamu selepas ini wahai sayangku..?
apakah kicauan mu semerdu dulu?
saat terbang di angkasa raya..

bagaimanakah kamu melalui hidup ini..?
dulu terbang bersama bergembira
bermula subuh, melihat mentari naik dan turun
gembira bercanda di langit biru
terbang bersama bersama rindu..

semua berdua....kini kamu telah keseorangan..




40 ulasan:

.:AchiiK:. berkata...

binatang yg x berakal pun da kasih syg mcm tu... tp mnusia... hem....

akuamir berkata...

sedih cter dye. :(

salam kenal

Gadis Pink berkata...

Sedihnya :(((

Yayan. berkata...

sweet!

qurratun 'ain berkata...

:((

ahmoi_chanteq berkata...

=(=(=(

noyin berkata...

sedih tacing jappp..hukhuk

Bulan Syurga Firdaus berkata...

perghhh!

Kakzakie berkata...

Kekasihku...
pemergianmu ditangisi jutaan umat manusia
apa lagi jasad aku yg terbang sendirian kini
menerawang diangkasa tinggi
sendirian tanpa kau di sisi

Nida berkata...

Ya Allah... sedih sangat.

Binatang pun punya perasaan.. teringat kisah di China apabila anak kecil yang dilanggar tidak dihiraukan oleh mereka yang memerhati dan melalui di kawasan itu..:(

QmaRidh berkata...

haiwan pun ada perasaan.... manusia?? ada anak pun dibuang merata2.. manusia akhir zaman..

Edy Fee berkata...

romantik samp ke mati..itulah kesetiaan

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...

like 100x!

binatang pun ada sifat sayang menyayangi..
kite???

aku budak klang berkata...

sedihnya...uhuk uhuk

zainab_baniaz berkata...

salam

memang menyedihkan.. sampai saya juga menitiskan air mata...

akubest501 berkata...

haiwan pun tahu mana baik mana buruk.....manusia????

CintaZulaikha berkata...

sedih laa..binatang pon tau erti menyayangi kan..ni kan plak manusia..tp sejauh mana manusia nih faham akan erti kasih syang..hanya manusia itu yg tahu..

cik Kartun berkata...

erghhh T__T

KaK LimAh Si SupiR berkata...

sygny dye kt bini dye..nak suami mcm tuuu jgk, yg syg sgt2 kt kaklimah :P

Sekamar Rindu berkata...

.:AchiiK,

binatang pun tahu kasih sayang..kan?

Sekamar Rindu berkata...

akuamir,

memang agak sedih..

Sekamar Rindu berkata...

Gadis Pink,

sungguh memilukan..

Sekamar Rindu berkata...

Yayan,

:))

Sekamar Rindu berkata...

qurratun 'ain,

sangt menyentuh perasaan.

Sekamar Rindu berkata...

ahmoi_chanteq,

kesedihan yg sangat menyentuh rasa

Sekamar Rindu berkata...

noyin,

memang sedih..

Sekamar Rindu berkata...

noyin,

memang sedih..

Sekamar Rindu berkata...

Bulan Syurga Firdaus,

kenapa tu..?

Sekamar Rindu berkata...

Kakzakie,

sungguh tersentuh rasa..kak..

Sekamar Rindu berkata...

assalamualaikum..kak Nida,

memang sedih sangat..

Ya Allah... sedih sangat.

Sekamar Rindu berkata...

QmaRidh,

haiwan pun ada perasaan juga.

Sekamar Rindu berkata...

Edy Fee,

sungguh romantis..

Sekamar Rindu berkata...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥,

terima kasih banyak..:) manusia lak sampai hati sanggup buang anak..

Sekamar Rindu berkata...

aku budak klang,

memang sedih..

Sekamar Rindu berkata...

zainab_baniaz,

sampai menitiskan air mata.? terharu..nya

Sekamar Rindu berkata...

akubest501,

betul tu...haiwan pun ada perasaaan

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

memang sedih kak..

Sekamar Rindu berkata...

cik Kartun,

sungguh mengharukan..

Sekamar Rindu berkata...

KaK LimAh Si SupiR,

memang sayang..tu burung jantan meraung tatkala pasangannya mati

Sekamar Rindu berkata...

terima kasih banyak..atas komen2 kalian...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy