Sabtu, 3 Disember 2011

[ hebat ] Bina pesawat angkasa lepas di belakang rumah

BEBERAPA pekerja menyiapkan sebuah pesawat African Skyhawk di belakang rumah ibu Chris Nsamba di Ntinda pada 11 November lalu.


NTINDA, Uganda - Pengasas Program Penyelidikan Angkasa Lepas Afrika, Chris Nsamba dianggap gila oleh sejumlah orang kerana dia mahu mengendalikan projek untuk menghantar rakyat Uganda ke angkasa lepas.

Dia yang merupakan seorang jurutera aeronautik akan melancarkan sebuah pesawat ke angkasa lepas dari pekarangan belakang rumah ibunya di sini.

Nsamba menyasarkan penerbangan angkasa lepas itu pada dekad akan datang dengan menggunakan sebuah pesawat African Skyhawk yang dalam pembinaan.

Pesawat itu dibina dengan menggunakan beberapa pekerja sukarela di pekarangan belakang rumah ibunya. - Agensi




20 ulasan:

✿ Myra ✿ berkata...

tuuudiiiiiiaaaaaa!

♥AQiL KaMaRuDiN♥ berkata...

wah, tingginya cita-cita. bagus2. ada semangat & usaha kuat untuk realisasikan impian w/pun dicemuh masyarakat. bagus kalau ramai yg macam ni kan? ^_^

KuNanGKuNanG berkata...

mmg berjiwa kental btl...

Sekamar Rindu berkata...

KuNanGKuNanG,

kak..kegigihan beliau tu yg sangat dikagumi..

Sekamar Rindu berkata...

♥AQiL KaMaRuDiN♥ ,

semangatnya boleh ditiru..:)

Sekamar Rindu berkata...

✿ Myra ✿,

hehe..hebat kan.??

Norfa berkata...

Bersemangat waja... tak pernah putus asa...

Contest Pandrvie 8GB .. anda bakal memiliknya.!!

sea_lavender berkata...

wah bersemangat abis btul nie hehe =D
Erm thnkx lawat blog kte dan ats doa.. syukran jazakaallah khairan

PCL berkata...

biar org anggap gila pd mulanya dan mungkin beliau akan digilai suatu masa nanti atas kesngguhan yg telah dilakukannya..

akubest501 berkata...

mmg hebat....

eva berkata...

fuhhhh!!!

CikGu Ma berkata...

pasni nak try buat kapal terbang jgk la atas rumah...senang nak fly kampung...hehe

Sekamar Rindu berkata...

CikGu Ma,

hahha..good idea...:)

Sekamar Rindu berkata...

eva,

dasat..dasat kan..:)

Sekamar Rindu berkata...

akubest501,

sungguh hebat..

Sekamar Rindu berkata...

PCL,

kreatif tu ..

Sekamar Rindu berkata...

sea_lavender,

terima kasih juga singgah komen sini..

Sekamar Rindu berkata...

Norfa,

bersemangt waja..

Sekamar Rindu berkata...

♥AQiL KaMaRuDiN♥,

cita-cita bercampur keazaman yg tinggi pasti membuahkan hasil yg baik..

Sekamar Rindu berkata...

Myra ✿ ,

hebat....kan?

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy