Isnin, 28 Februari 2011

[ pelik ] suami isteri beli kereta kongsi duit...., bila dah bercerai kereta dibahagi dua....( baru adil katanya )






kejadian yang pelik tapi benar................moral dari kisah ini...: belilah dengan duit sendiri..tak payah kongsi2..





Restoran jual aiskrim susu wanita


LONDON - Sebuah restoran di sini menjual aiskrim yang diperbuat daripada susu badan wanita, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Restoran tersebut yang terletak di Covent Garden menjual ais krim pelbagai perasa itu pada harga £14 (RM68.86) dan diberi nama Baby Gaga.

Pihak pengurusan aiskrim itu kini mencari lebih ramai wanita untuk membekalkan susu badan dan diberikan upah untuk tujuan tersebut.

Wanita yang mengeluarkan susu badan sebanyak 283.49 gram akan diberikan wang sebanyak £15 (RM73.77).

Salah seorang pembekal susu itu, Victoria Hiley, 35, dari Leeds menyatakan dia pada mulanya melihat iklan yang menyatakan bayaran akan diberi kepada wanita yang boleh membekalkan susu badan.

"Saya ketawa (apabila melihat iklan itu)," katanya.

Menurutnya, jika golongan dewasa mengetahui betapa sedapnya rasa susu badan, ibu-ibu yang baru melahirkan anak akan lebih bersedia untuk menyusukan anak



p/s:" murahnya nilai susu ibu....bila susu ibu boleh dijual beli...."


terima kasih....


hanya pada waktu
ku serahkan rindu

entah hari ni
esok atau lusa
ku tidak tahu
bila lagi dapat memelukmu..
ayah kesayanganku



sayangku, malam kita sudah larut

sayangku, malam kita sudah larut
marilah kita bersujud
dalam kelam jubah malam
kita berdiam
menatap bintang khusyuk sembahyang

sayangku, malam kita kian larut
malam kita adalah tepi hari
sayangku, bila kereta datang
jemput kita pulang
kita sudah sembahyang



Ahad, 27 Februari 2011

[ gambar ] gambar-gambar acara sukan sekolah di Jepun......

acara lumba lari sambil dukung pelajar perempuan, yang paling laju di kira menang

acara himpit menghimpit lelaki dan perempuan ( mcm mana di kira menang pun tak tahu)

acara pelajar lelaki pegang baju mandi pelajar perempuan paling lama

yang ni, acara gusti dalam air...


budaya di jepun berlainan dengan Malaysia, memang diakui sangat jauh berbeza. so tak jadi masalahlah pihak sekolah membuat acara sukan yang sebegitu.. kalau buat kat Malaysia, mcm ni..pendek kata riuh rendah satu negara...

mcm2 ragam dunia yg pelik-pelik....


Puisi Dari Suami Kepada Isteri Untuk Kahwin Lain

jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinarmu kerana
engkau mengharapakn sinaran dari
ku....
Ingatlah bahtera yang kita kayuh,
begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi,
hingga kadang -kadang
bumi terasa akan silauan ku
Lantas aku ingat akan satu hal bahawa
Tuhan mencipta bukan hanya bumi
malah ada planet lain yang mengharapkan
sinarku
Lalu....
Relaknlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Ilahhi
sinaranku di perlukan di planet lain

BALASAN PUISI SANG ISTERI..

andai kau memang mentari
sang suria yang membri cahaya
aku merelakan engkau berikan
sinarmu kepada segala planet
yang telah Tuhan ciptakan kerana
mereka juga seperti aku
perlukan cahaya mu
akupun juga tidak akan merasa
kekurangan dengan sinaranmu

AKAN TETAPI!!!
Bila ku hanya sejengkal lilin
yang berkekuatan 5 watt saja
janganlah kau bermimpi untuk
menyinar planet lain
Kerana bilik tidur kita yang kecilpun
belum sanggup kau terangi
Lihatlah dirimu pada cermin kaca di
sudut kamar kita,
ditengah remang pancaran
cahaya mu yang telah aku mengerti
Cuba lihat siapa dirimu.....
MATAHARI atau lilin
ataujangan-jangan cuma mancis
saja!!
OH,''PLEASELAH' abang....!!
NAK KAHWIN LAIN KONON!!!!
BERANI BUAT LAAAAA..!!



sumber: klik sini


[ gambar ] Inilah Reaksi wanita tatkala lihat lelaki bogel di tengah bandaraya









Inilah reaksi wanita bila melihat lelaki berbogel; tetap sama walau di mana sekali pun....sifat malu memang tebal dalam diri..

tak tahulah kalau ada wanita yang berbuat demkian..? mungkin lelaki tutup mata juga kot...........


Tuhanku



Tuhanku
apakah ini dugaan
yang besar dariMu untukku
aku pasrah padaMu Tuhan

Meski hatiku dicuka
meski jiwaku diluka
akan ku telan jua
kerana aku pasti
Kau Maha Adil

Jika tidak ku bahagia di sini
harapanku agar
bahagiaku di sana
terbasuhlah airmata
kerana di sana
Maha Bahagia...



lajunya waktu sayang...


demi sekian rindu
kita mula belajar menunggu waktu
tak pernah jemu
tak pernah bosan
demi sekian rindu
dari saat
ke minit
dari mint
ke jam

lajunya waktu sayang...
lebih setahun...


surat kepada matahari..

Menemui sayangku

matahariku...

Sayang

kuharap dirimu malam ini kamu ceria,

ku tahu kamu kurang sihat malam ini..


Duhai sayang

seandainya petang

tiada menjumpaiku lagi

akan di manakah kasihmu

bersamaku ke pusara

atau kering bersama air mata

di pipi halusmu.

Sayangku

penantian adalah waktu

jalan kita penuh duri,

malam ini duri-duri

nyaris tekena kaki..

sayang ..sabarlah

menunggu ku hujung sepi


sendiri lagi



di sini masih ku peluk
bayang rindu
padamu..



sajak di malam sepi..


seperti kuingat dikau,
sajak bergulir dari mata
membasahi malam sepiku..


sepi.....


entah kenapa pagi ini, aku terasa sangat sunyi....sepi dan hening sekali... ku kembali merenung dalam diri, bagaimanakah kesudahan perjalanan hidup ku ini?.. saat angin menari-nari, dingin menyelinap dalam diri, ku ingin bermimpi dan terus bermimpi...sampai pagi menyapa diri ini, sampai letih hilang dalam diri.


aaah...aku sepi seperti mati..!


Sabtu, 26 Februari 2011

[ gambar ] ini baru dinamakan cinta yang sejati..





Semua orang mencari cinta sejati,sesuatu yang sukar untuk di cari pada masa ini.Namun tidak begitu bagi pasngan ini.Si pemuda berkulit hitam (negro), sementara wanitanya bertubuh raksasa. Sepintas memang tak lazim pasangan ini. Namun, itulah cinta sejati yang tak mengenal warna kulit dan ukuran tubuh.





p/s:....kalau bergaduh..silap2 kena smackdown....


Penting:.Semak Saman DI Blog Sekamar Rindu. Siapa ada saman sila bayar sebelum 01hb Mac 2011



Pengumuman Penting...

Sila Semak Saman anda di KLIK SINI. Jika ada saman SILALAH BAYAR SEBELUM 01hb MAC, sebelum tindakan Mahkamah ( waran tangkap akan dikeluarkan ke atas anda..)


Saya hanya mengingatkan saja.......



[ gambar ] inilah akibat pergaulan yang bebas....*fikir-fikirkanlah..

Awalnya Hanya Berteman Biasa


Lalu Pucuk dicinta Ulampun Tiba

Dan Ketika Cinta Itu Telah Tumbuh

Akhirnya 8 Bulan Kemudian Mereka Harus Menanggung Akibatnya



selalu berlaku pada anak remaja kita.........





kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy