Isnin, 30 Januari 2012

[ sedih ] Akibat Kanser Ovari Perut Isteri Ini Sebesar Tempayan



TRIBUNNEWS.COM, SINTANG - Suryati (32) seorang pesakit kanser ovari yang saat ini sedang dirawat di ruang bersalin kelas IIIa RSUD Ade M Djoen Sintang memerlukan bantuan tangan masyarakat yang perihatin Bantuan tersebut nantinya dipergunakan untuk memenuhi keperluan pembedahan dan kos ubat-ubatan.

"Saya pasrah kepada Allah SWT, mudah-mudahan ada masyarakat yang peduli dengan keadaan isteri dan keluarga saya ini. Sehari-hari saya hanya bekerja sebagai petani dengan penghasilan rata-rata kurang dari Rp 100 ribu (atau RM 33.80 sebulan)," ungkap Ari Isnandar (38) suami Suryati kepada Tribun, Minggu (29/1/2012.

Selama lima tahun menderita penyakit kanser Ovari tersebut, Ari mengaku sudah berupaya sedaya upaya agar sakit isterinya mampu segera disembuhkan termasuk merujuknya ke RSUD Soedarso Pontianak. Hanya saja informasi biaya yang diperlukan untuk pembedahan mencapai Rp 50 juta atau RM 169320.76, sehingga dirinya mengaku tidak sanggup. Saat ini kerana penyakit itu, perut Suryati telah membengkak seperti tempayan.

Untuk masyarakat yang ingin membantu keluarga Suryati bolehlah menghungi suaminya dengan nomor Hp 082159972748. Atau datang langsung ke ruang bersalin kelas IIIa RSUD Ade M Djoen Sintang.


p/s:..."semoga Allah SWT memberi jalan agar pesakit ini segera sembuh...Ya Allah.."

11 ulasan:

maszull berkata...

assalamualaikum SR...kesian nyer die terpaksa menderita begini kan...:(

cik Kartun berkata...

Ujian Allah untuk hamba-Nya.

btw, hari nie giliran blog SR untuk di review.. singgah entry nie nie yew
http://nurais-luahanhati.blogspot.com/2012/01/jom-review-geng-4.html

eita berkata...

assalamualaikum....
ya Allah......
kesiannya ..xleh nak banyangkan macamana perasaan sedih dia kan...harap2 dapat lah di sembuhkan...insya allah

Yatie Awang berkata...

Allah hu akhbar...InsyaAllah, ada jalan penyelesaian, moga mereka tabah hadapi

εïз mummyHaza εïз berkata...

speechless... semoga di lindungi...

chinta... berkata...

subhanallah...

aku budak klang berkata...

amin....beruntungnya kita kat M'sia ni tak ada duit pun masih boleh g hospital....

L berkata...

subhanallah.. takutnyernyer tgk. urm..=)

jom hayati..=)
lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

d_LA berkata...

Ya Allah, ngerinya tgk..baru je kwn dla meninggal sbb kanser ovari jugak

ieja amieja berkata...

masyaallah..ngeri tgk urat2 yg dah timbul macam tu..semoga dipermudahkan segala urusan..

Schubert Serenade berkata...

mesti payah dia meneruskan kehidupan sehari2 dlm keadaan mcm ni...kanser penyakit yang sgt sukar utk diubati...belanja perubatan sgt tggi..sangat2 tggi..padahal utk sembuh blm ada jminan..hopefully ada org yg prihatin..percayalah yg pesakit kanser sangat memerlukan rawatan..insyaAllah ada org yg baik2 akn bantu dia nanti..:)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy