Jumaat, 27 Januari 2012

terasa ingin mengajar di tempat baru..



seminggu cuti sempena Tahun Baru Cina { sekolah saya memang cuti seminggu 30/1/2012 baru mengajar semula } terlalu lama cuti sebab sebelum ni 2 minggu cuti campur cuti raya cina..bermakna 3 minggu cuti.. aduh..lama sangat cuti..sungguh merindui anak-anak murid saya nih.! dan yg pastinya banyak kerja yg perlu dibereskan nanti..memang dah pasti dengan pelbagai aktiviti ko-ko, pertandingan permainan dan sebagainya.

mungkin tahun ini saya akan berpindah ke sekolah lain, itupun jika diizinkan Allah swt.semua itu adalah 'hijrah' dalam hidup saya merasai tempat baru, suasana baru dan pengalaman serta cabaran baru. Keputusan ini bukannya mudah kerana banyak yg perlu difikirkan lebih-lebih dengan ayah yang tidak sihat..semuanya perlu diambil kira.

bila membicarakan hal ini dengan kawan-kawan serta jiran2, maka berduyun-duyunlah datang bertanya khabar soal nak menyewa rumah saya sekarang ni, ada juga yg bertanyakan soal nak beli rumah saya ni....alahi..terkedu juga dibuatnya, belum apa-apa lagi sudah datang membicarakan soal ini..saya tak akan menjualnya..

Inilah kehidupan..ada yang melarang saya berpindah..namun hakikatnya dalam kehidupan kita memang digalakkan untuk berhijrah..lagikan nabi pun berhijrah inikan pula kita manusia biasa..



9 ulasan:

Telor Power berkata...

berhijrah lah demi kebaikkan, berhijrah lah dari baik kepada lebih baik
berhijrah lah untuk masa depan yang lebih sempurna.


pstt: SR umah disewakan ok. jual jangan sekali.

cik chinta berkata...

pindah mn?

ahsfantasy24 berkata...

hijrah tu baik,
merasalah angin di tempat lain plak (:

Kakzakie berkata...

Eh... tak tahu kenapa kakak jadi sayu SR. Moga penghijrahan mebawa sinar yg lebih bererti...

Cheq Sue berkata...

kadang2 bila dah terlalu lama kat satu tempat tu rasa jugak nak keje kat tempat lain kan... macam saya ni, dah 9 tahun di situ, tapi xde rezeki lagi nak pindah

ziraziz berkata...

kdg2 hidup perlukn perubahan..kalau dh terlampau 'selesa' d tmpt lama mmg x bes..xde cabaran kn...

eita berkata...

kalau berhijrah...
dapat cari pengalaman baru..dapat tambah kenalan.....dapat rasa suasana baru..
tapi atas masing2 lah...
tambah plok ayah SR kan tak sihat..
jadi kena fikir jugak tu...

Madam Hasmi berkata...

cikgu, tak nak berpindah ke Sabah ka?hihihihi..

Amyra berkata...

cerita pasal mengajar, nti isnin ni myra start mengajar..takutnya, yela first time kan..even pun 3 bulan je sbb prcticum..so wish me luck okay =)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy